Avatar billede hackeren Nybegynder
31. maj 2001 - 15:52 Der er 21 kommentarer

Overclokning af cpu

Hej

Jeg har en Amd Atlon Thunderbird 900MHz på et Via Kt-133 motherboard
Hvordan overclokker jeg min cpu til en 1.2GHz (Hvis man ikke kan overclokke den så meget så til en 1.1GHz)
Jeg har aldrig prøvet det før.
Avatar billede dar Nybegynder
31. maj 2001 - 15:55 #1
Prøv at lalle lidt rundt inde i din BIOS ind til du finder noget med FSB eller multiplier. Du kommer for det meste ind i bios\'en ved at trykke DEL når maskinen står og tæller ram op lige efter du har tændt den.
Avatar billede egede Nybegynder
31. maj 2001 - 15:57 #2
Nu har du vel husket køler og pasta?
:)
Avatar billede hackeren Nybegynder
31. maj 2001 - 15:59 #3
Hvad er køle pasta
Avatar billede egede Nybegynder
31. maj 2001 - 16:03 #4
Kølepasta er det du putter mellem din processor og din køler, bemærk venligst at det kun skal sidde på den lille firkant i midten og at det skal være et meget tynd lag.
Avatar billede buffas Nybegynder
31. maj 2001 - 16:07 #5
læs i din manual til dit bundkort - så lærer du hurtigt din BIOS at kende, og der står også hvor de forskellige jumpere er placeret på dit motherboard (hvis du ikke kan overclock\'e fra BIOS)
Avatar billede hackeren Nybegynder
31. maj 2001 - 16:13 #6
Jeg har ikke en manual til mit bundkort og der står ikke noget om FSP ude i min BIOS
Er det ikke noget med at man kan tegne på cpuen
Hvis ja hvordan??
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 16:19 #7
I bios hvad står din CPU clock multiplier og CPU frequency på??
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 16:22 #8
Avatar billede buffas Nybegynder
31. maj 2001 - 16:23 #9
jeg tror ikke du skal sprænge ud i det lige nu! tag et skridt af gangen - du må kunne ændre din \"multiplier\" et eller andet sted i din bios, og hvis du ikke kan det, så er du nødt til at finde en manual evt. på nettet, for så skal du sætte nogle jumpere og det er ret svært uden en manual!
Avatar billede egede Nybegynder
31. maj 2001 - 17:18 #10
Hvor har du købt den henne siden du ikke har en manual til dit bundkort?
Avatar billede dar Nybegynder
31. maj 2001 - 17:27 #11
Det lyder lidt skummelt...
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 17:30 #12
Hvad skal vi kalde det???????
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. maj 2001 - 17:51 #13
Du skal ligesom det er nævnt find det punkt der hedder cpufrequency under advanced menuen! Den skal du så øge. Men du kan nok ikke kommer op på 1,1 eller 1,2 uden at ændre multiplier! Læs en artikel her: http://www.overclocking.dk/dk/asp/views.asp?table=artikler&id=203
Avatar billede speje Nybegynder
01. juni 2001 - 16:33 #14
prøv at se om der er noget der hedder: Cpu Speed easy

det giver meget mere at ændre fsb\' og da multien også er låst er valget jo meget nemt :)

hvis du \"tegner\" (med en blyant eller noget andet der kan lede strøm) på din cpu, kan du låse multien op, så du selv kan sætte den til hvad du har lyst til.... (hvis du er uheldig eller lidt af en fumler, kan dette IKKE anbefales, da du kan risikere at ødelægge cpu\'en)
der er 8 små prikker på din cpu, og nogen af dem er forbundet af \"streger\" så tegner du bare videre -- MEGET VIGTIGT tegn KUN parralelt med de i forvejen eksisterende streger!!!
Avatar billede dar Nybegynder
01. juni 2001 - 16:43 #15
Læs MEGET mere om emnet på www.tomshardware.com
Avatar billede rnh2 Nybegynder
07. juni 2001 - 20:25 #16
jeg har en celeron 333Mhz egentlig udemærket til at dække mit behov men har fået fortalt at man kan fjerne den låste clock frequens ved at blokere for et af benene ? måske det bare er fup??
Avatar billede Slettet bruger
10. juni 2001 - 18:41 #17
Der er en kanongod artikel på http://www.athlonoc.com/ochowto1.php .

Mvh
Jakob
Avatar billede francke Nybegynder
13. juni 2001 - 23:14 #18
Avatar billede egede Nybegynder
13. juni 2001 - 23:17 #19
francke ->
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error \'80040e14\'

Line 1: Incorrect syntax near \'=\'.

/artikler/default-a.asp, line 15
Avatar billede egede Nybegynder
13. juni 2001 - 23:17 #20
Avatar billede francke Nybegynder
13. juni 2001 - 23:19 #21
http://www.hardinfo.dk/artikler/default-a.asp?ID=221 Der manglede lige det sidste!! ;o)