Avatar billede gulbaek Nybegynder
26. april 2007 - 11:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Override af tryk på X i form

Normalt når man trykker på X i en form resultere det jo i at den bliver lukket, men er det ikke muligt at override det, således at man evt. kan forhindre den i at lukke formen.

Kender godt til events'ne FormClosing og FormClosed men de kan jo ikke forhindre formen i at lukke.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. april 2007 - 11:26 #1
private void mainForm_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
{
e.Cancel = true;
}

vil jeg tro
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. april 2007 - 11:28 #2
Men.. så vil du ikke kunne lukke programmet.. Du kan så spørge på om det er brugeren der selv vil lukke det, eller om det er programmet der gerne eslv vil lukke:

private void Form1_FormClosing(object sender, FormClosingEventArgs e)
{
  if (e.CloseReason == CloseReason.UserClosing)
  {
      e.Cancel = true;
    }
Avatar billede gulbaek Nybegynder
26. april 2007 - 11:41 #3
Takker, Det virker, smider du lige et svar så du kan få lidt point.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
26. april 2007 - 11:54 #4
;)