Avatar billede strife Nybegynder
26. april 2007 - 09:10 Der er 8 kommentarer

Flytning af database mellem 2 maskiner

Dette er sikkert et meget simpelt spørgsmål, men jeg skal arbejde lidt med SQL 2005, og i den forbindelse kører jeg bare SQL 2005 på Windows XP og bruger localhost til at teste med.
Jeg kommer til at skulle arbejde på 2 forskellige maskiner, så hvordan flytter jeg min database mellem de 2 maskiner.

Jeg vil nok ofte tilføje og fjerne tabeller og data som så gerne skulle med over på den anden maskine

Ville det fungere fint med detach/attach, jeg har prøvet, men har kun kopieret .mdf filen med hvilket resulterede i en fejl, så jeg skal vel også kopiere .ldf filen med?

Eller er der en nemmere måde at gøre det på?

På forhånd tak
Avatar billede isl19960 Nybegynder
26. april 2007 - 12:31 #1
Du skal også ha' log-filen med over...

Det er den letteste måde at flytte databasen på, når der nu godt må være nedetid.

Du skal være opmærksom på at server-logins IKKE bliver flyttet med over. Dvs. at du skal oprette logins og give login rettighed til at bruge din database.
Dette kan så i nogle tilfælde give nogle andre problemer - at brugeren allerede findes i databasen. Men skriv hvis du støder ind i det - så skal jeg hjælpe dig videre.

Er du administrator, burde det ikke være aktuelt for dig...
Avatar billede mainz Nybegynder
26. april 2007 - 12:36 #2
Du kan også tage en backup af databasen, og restore på den anden klient?
Avatar billede strife Nybegynder
26. april 2007 - 14:29 #3
isl19960>> log-fil med, tjek... Det vil jeg lige teste når jeg kommer hjem idag.

mainz>> Ja det har jeg også læst mig til, men jeg kan ikke få den til at restore fra device og dermed filer jeg har kopieret. Men det er 100% sikkert fordi jeg gør et eller andet forkert.
Avatar billede mainz Nybegynder
26. april 2007 - 21:51 #4
Du skal oprette en ny database, og restore din backup 'ind' i den. Men det kan du altid nørkle med senere, så flyt du bare ved at detache.
Avatar billede strife Nybegynder
26. april 2007 - 21:56 #5
Det virkede ved at kopiere logfilen med...

mainz >> ok... Jeg vil nok foretrække at databasen har det samme navn, så jeg ikke skal lave min connectionstring om...

Jeg deler pointene da i begge gav et svar på hvordan det kunne gøres, så hvis i vil smide et svar.
Avatar billede isl19960 Nybegynder
27. april 2007 - 07:00 #6
Svar...
Avatar billede mainz Nybegynder
27. april 2007 - 10:49 #7
Svar
Avatar billede mainz Nybegynder
27. april 2007 - 10:50 #8
Bah..