Avatar billede frankini Nybegynder
26. april 2007 - 07:38 Der er 6 kommentarer

Ompartionering harddisk C og D

Jeg har en lidt ældre pc til at køre med diverse børnespil o.s.v
Pc'en kører med winows xp som styresystem.
Harddisken er på kun 10 gb hvor 5 gb er partioneret til drev C og 5 gb er partioneret til drev D.
Problemet er nu at drev C er fyldt op på nær 0,2 gb hvorimod drev D er tom, kan man med windows xp ompartionere fordelingen mellem drev C og D - eller skal man bruge partion magic eller et andet program?

Jeg har Partion Magic 7.0 - kan den bruges under windows xp?
Avatar billede nva Praktikant
26. april 2007 - 07:44 #1
Du skal bruge et 3.partsprogram som fx. Partition Magic og efter hvad jeg lige kan se på nettet så understøtter version 7 XP.
Avatar billede nva Praktikant
26. april 2007 - 08:07 #2
Du kan sikkert frigøre lidt plads med Ccleaner http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm
Avatar billede off-line Nybegynder
26. april 2007 - 10:14 #3
Patition magic begår også fejl, og med et overfyldt C drev er der stor risiko
for at du mister nogle programmer, så husk at tage backup.
Avatar billede nva Praktikant
28. april 2007 - 19:03 #4
Hvordan går det så?
Avatar billede frankini Nybegynder
30. april 2007 - 08:09 #5
Du må godt sende et svar nva - for jeg har med Partition Magic fået ændret partioneringen, så jeg nu har drev C med 9 gb og D med 1 gb
Avatar billede frankini Nybegynder
25. november 2007 - 08:17 #6
Sender selv lige svar for at lukke for spørgsmålet