Avatar billede fcbayern Nybegynder
25. april 2007 - 22:09 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Starte pc remote med wireless?

Hej,

kan jeg starte min HTPC i stuen fra standby når den "kun" er koblet på wireless?

Den kører Vista Home Premium og det er en sådan Hawking jeg har sammen med Linksys WRT54GL.

http://www.hawkingtech.com/products/productlist.php?CatID=19&FamID=33&ProdID=280

Tak
Avatar billede renehinsch Praktikant
25. april 2007 - 22:20 #1
Nej det kan du ikke. For at starte noget remotely skal du anvende noget der bliver styret af BIOS. Dit trådløse kort bliver styret af Windows. Det eneste jeg kan tænke mig er at du kan sætte en wireless-til-ethernet adapter til dit LAN stik som så kan enables med WakeonLAN. Herefter kan du sende en magic packet til den via trådløs som får den til at tænde. Din maskine tror at den kommunikerer via kabel. Du skal altså ikke bruge dit gamle trådløse kort mere.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
26. april 2007 - 08:19 #2
Ok - lyder rimeligt. Kan du linke til en sådan adapter?
Avatar billede renehinsch Praktikant
26. april 2007 - 08:43 #3
Har ikke et link du må selv lede efter den. Kig evt hos dlink de plejer at have den slags.
Avatar billede langbein Nybegynder
26. april 2007 - 13:32 #4
Svaret til renehinsch ser etter mitt syn helt riktig ut, selv om jeg ikke har forsøkt det eksakte oppsettet.

Jeg har et par gamle bokser som kan det som etterlyses: Topcom Skyracer AP 544
http://tools.topcom.net/userguides/HL_Skyr@cerAP544.pdf

Egentlig så er det jo et trådløst accesspunkt som kjører i bridge mode. Den kan også kjøre den motsatte vei, å fange opp et trådløst signal og så sende det inn på et ethernet kort slik at det som PC ser er en helt normal ethernetforbindelse, selv om det altså dreier seg om en trådløs tilkopling.

Når man kjenner en gammel model som kan dette, så er det kanskje mulig å finne en ny raskere modell som kan det samme.
Avatar billede fcbayern Nybegynder
12. december 2007 - 21:59 #5
Nu har jeg i mellemtiden en Xbox360 der har en trådløs adapter. Kan den "vække" min HTPC  på kontoren der er kablet på min wireless-router? Hmm...og hvordan?
Avatar billede renehinsch Praktikant
13. december 2007 - 00:52 #6
Du skal lukke spørgsmålet og oprette et nyt. Den maskine du vil lave Wake-on-LAN på er ikke længere trådløs og du har vendt spørgsmålet om til at handle om hvorvidt Xbox kan sende en Wake-on-LAN pakke