Avatar billede frank_w Nybegynder
25. april 2007 - 19:54 Der er 6 kommentarer

Problemer med pc

Hej alle!

Er i gang med ar renovere min gamle pc, så min kammerat kan overtage den. Men nu er jeg snart ved at få grå hår...

Det drejer sig om en Pentium4 2,4GHz hvor jeg har sat et nyt bundkort i(MSI PM8M-V), ny PSU(400W - den gamle var 250W) og nyt grafikkort (ASUS Geforce 7600GS). Men lige så snart jeg har installeret driveren til grafikkortet og det skal yde lidt, går den i sort. D.v.s. skærmen viser 'no signal' og efter kort tid får jeg en blå skærm hvor der står noget med at driveren kører i en uendelig løkke og at det er filen ATKDISP.DLL der er årsagen. Det skal lige siges at selv de mest simple spil ikke kan køres og problemet opstår også ved visning af websider.

Har prøvet driveren fra ASUS som fulgte med, driveren fra Nvidia og driveren fra Windows...  samme problem!

Har selvfølgelig installeret DirectX, lydkort- og chipsetdriver til bundkort.

Håber meget at nogen kan hjælpe..  på forhånd tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. april 2007 - 20:09 #1
Windows er installeret påny fra bunden?
Avatar billede frank_w Nybegynder
25. april 2007 - 20:20 #2
Ja, første gang med det oprindelige Geforce 6600GT og endnu en gang idag da jeg konstaterede samme problem med det nye grafikkort...
Avatar billede b87 Nybegynder
25. april 2007 - 21:25 #3
Har du husket at sætte strømstik i grafikkort.
Avatar billede frank_w Nybegynder
25. april 2007 - 21:58 #4
Ja, og den nye PSU skulle kunne levere 19 A på 12V'eren. Grafikkortet har ingen blæser da det er 'silent' udgaven, og må da indrømme det er godt lunt...
Avatar billede off-line Nybegynder
25. april 2007 - 23:08 #5
Prøv med en anden strømforsyning.
Avatar billede frank_w Nybegynder
27. april 2007 - 11:37 #6
Problemet er løst! Det var et defekt bundkort som drillede. Og det kan man jo ik stille meget op mod.

1000 tak for hjælpen!