Avatar billede jesperhen1 Nybegynder
25. april 2007 - 17:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

konvertering af mange bjpeg billeder til mindre størrelse?

hej eksperter

jeg er ved at lave en hjemmesdide og har derfor brug for at galleriet er relativt hurtigt at hente og derfor ønsker jeg at nedsætte resolutionen på en stor gruppe billeder. er dettte på nogen måde muligt at gøre simpelt eller nemt? på engang i et program eller?

jeg er åben for foreslag

/Jesper
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. april 2007 - 17:32 #1
masser af programmer - fra Photoshop til de gratis xnview eller Irfanview
Avatar billede vejmand Juniormester
25. april 2007 - 18:24 #2
25. april 2007 - 20:57 #3
Endnu lettere ->
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx ->
"Image Resizer - This PowerToy enables you to resize one or many image files with a right-click." ->
http://download.microsoft.com/download/whistler/Install/2/WXP/EN-US/ImageResizerPowertoySetup.exe
Avatar billede melieha Nybegynder
26. april 2007 - 10:37 #4
En kommentar til microsofts resizer, den er ekstremt nem at bruge, dejlig hurtig - MEN! Den bruger ikke den skarpeste algoritme til at skalere billederne, så de bliver væsentligt mere slørede end hvis du bruger et seriøst program til det :) Så alt efter formålet er det oftest bedre at bruge et program hvor du kan vælge hvilken metode du vil bruge.