Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 09:39 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Oldboys fodbold turnerings site.

Hejsa,

vi er nogle gamle gutter som spiller fodbold, i en turnering som er "privat" (ikke en del af de oficielle forbold-forbund).
Jeg er blevet udpeget som "statistisk sekretær", hvorfor jeg skal vedligeholde stillingen, og meddele den til de andre hold.

Men jeg er en doven hund, så jeg tænkte at istedet for at sende en masse e-mails laver jeg da bare en hjemmeside.

Jeg er ikke særligt god til web-design, men er mere stærk i programmeringen, hvorfor jeg har fået lavet en side, hvor jeg i administrator-delene kan indrapportere kampresultater og beregne stillingen.

Jeg ville gerne have lidt input til om I synes at siden er funktionel. Jeg modtager gerne input til, hvad der kan gøres bedre.

Jeg modtager også gerne input til designet, som jeg godt ved ikke er det kønneste.

Siderne er lavet med html, og PHP, og ligger egentlig i et sub-domæne under mit eget domæne.
Jeg har ikke valideret mod w3 standarderne.

På forhånd mange tak for input :).
25. april 2007 - 09:41 #1
Kan vi fået link, så vi kan se det?????
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 09:45 #2
DOH !!!! (Rødme)
Det gør jeg bare altid det der :).

Selvfølgelig:

http://oldboys.fasor.dk

Undskyld.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 09:51 #3
kalenderen oppe øverst ser helt forkert ud. liiillle kalender og STORE knapper
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 09:57 #4
Hej mcgoat.

Hvilken browser kører du og hvilken version.
Jeg bruger selv IE 7.0 og Firefox 2.0, og her ser det "fint" ud synes jeg.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 09:57 #5
IE 6 i 1280*1024
Avatar billede flim Nybegynder
25. april 2007 - 10:00 #6
Det er møghamrende irriterende at den springer op og fylder hele skærmen!

Siden blev lukke med det sammme. Ret det!!

Brugeren skal nok selv bestemme hvilken opløsning siden skal ses i. Jeg kører selv i 1680 X 1050
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 10:00 #7
Ok.

Kalenderen er en html-form med en tabel inden i.
Jeg har pakket den formen ind i <span style="font-size: 8px;">
Inde i formen en de enkelte kontroller sizet med:
style="font-size: 120%;"

Ved nogen om det kan det være et problem i ældre browsere ?

Kunne selvfølgelig også bare size med en px-størrelse.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 10:01 #8
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 10:01 #9
flim: Ok.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 10:03 #10
Når man kører musen over de forskellige "indlæg" så blinker siden over det hele. Må være noget farveproblem?
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 10:06 #11
Hvad mener du med at siden blinker over det hele ?
Det er ikke kun indlægget der skifter farver eller ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 10:07 #12
nope.. også længere oppe på siden. Den begybder at flimre. Som om du skifter farven til hvid først og derefter til grøn igen. Kan ikke helt se hvad der sker. Sker der ikke det samme hos dig hvis du bevæger musen hurtigt over de forskellige indlæg?
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 10:12 #13
Jeg har noget php-kode som bygger tabellerne med data i, og der kan jeg sætte det sådan op at hver anden række i tabellen har sin egen farve (to forskellige CSS klasser til tr tag'et).

Derudover er der noget javascript som markerer den række man stiller musemarkøren på med en anden farve. Så det med at den "blinker" tror jeg faktisk er som det skal være. :)
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 10:13 #14
Det er nok bedste illustreret på siden:

http://oldboys.fasor.dk/stilling/stilling.php

Her kan du "markere" en række i stillingen, og så trykke på den.
Så laver den et "drill down", og vise hvilke kampe det hold man valgte/markerede i stillingen skal spille i nogle nye tabeller nedenunder.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 10:14 #15
Kalenderen og fodbold loget blinker også når jeg kører over indlægene. Og hvis jeg gør det hurtigt nok så forsvinder toplogoet og alle farver bliver hvide :P
Avatar billede jasman Nybegynder
25. april 2007 - 11:23 #16
Nu har jeg lige lavet mig en stand a lone IE vers. 6.0.

Jeg har rettet på størrelsen af kontrollerne i kalender formen.
Nu er størrelsen på dem da fine ikke ?

Jeg synes ikke jeg kan genskabe det problemet med blinkeri i IE 6.0 ?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. april 2007 - 12:12 #17
syntes den er blevet lige lovlig lille den kalender. man får ondt i øjnene. Flimrer stadig her.
Avatar billede nixir Nybegynder
26. april 2007 - 14:04 #18
Større margin i toppen ...

Kalender må meget gerne vær støre ... Den ser helt gnidret ud på min computer... Samme størrelse som teksten i søge-funktionen ved siden af...

Den lyse grønne der er hver andene (2,4,6,8 etc..) er for lys - den springer helt ud i forhold til alle andre farver på siden.

Der er lækkert nok at bryde det grønne tema med en blå farve - men ! de skal lige justeres lidt ... Der er 3-4 forskellige blå farver - Måske man skulle nøjes med at bryde den grønne med 1 eller 2 blå ..
Avatar billede bauerdata Nybegynder
28. april 2007 - 16:57 #19
Her kan du hente lidt inspiration til din hjemmeside :)

http://www.databassen.dk:8090/bfcl
Avatar billede jasman Nybegynder
01. maj 2007 - 09:55 #20
Jamen tak for input, ingen der vil have points ?
Avatar billede nixir Nybegynder
01. maj 2007 - 19:30 #21
Det er vel dig der vælger hvem der skal have point - ikke omvendt ;)
Avatar billede gnuff Praktikant
01. maj 2007 - 19:34 #22
Hvis ingen vil have point, så tager jeg dem *lool* :)
Avatar billede nixir Nybegynder
02. maj 2007 - 00:07 #23
hehe :P ja det kunne være meget spas ;)
Avatar billede jasman Nybegynder
02. maj 2007 - 14:00 #24
nixir: Folk udelukker jo ligesom lidt sig selv fra at få points, når ingen *svarer* men kun *kommenterer*. ;)
Det var bare det jeg mente.
Avatar billede jasman Nybegynder
03. maj 2007 - 08:55 #25
Ok så.

Lukketid.