Avatar billede frankini Nybegynder
24. april 2007 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

LPT1 findes ikke!

Min printer er en HP Officejetpro 1170C som er tilsluttet via lpt1, men der findes ingen lpt1 under enhedshåndetering.
Printeren har tidligere kørt fra denne pc, men det var da jeg kørte win98.
Jeg tror ikke den har kørt efter at jeg har opdateret winxp, men da porten slet ikke findes må det vel være min lpt1 post der er stået af - jeg har ingen gule udråbstegn eller lignende i min enhedshåndtering.

Mit spørgsmål er egentlig, kan man købe en "omskifter" stik eller kabel, som f.eks tilsluttes usb på pc'en, men har lpt1 stik i den anden ende - hvor man så kan tilslutte printeren?
Avatar billede c-holst Novice
24. april 2007 - 20:22 #1
Avatar billede c-holst Novice
24. april 2007 - 20:23 #2
tror faktisk heller ikke min port virker mere, men om det har noget med xp at gøre ved jeg ikke lige
Avatar billede frankini Nybegynder
26. april 2007 - 07:28 #3
Tak for svaret c-holst - det kostede kr. 150 og så virkede min printer igen.
Avatar billede c-holst Novice
22. november 2007 - 21:52 #4
Fandt i øvrigt ud af, da jeg købte en brugt hp printer at du inde i biosen skal aktivere noget der hedder ECP
prøv fx at kigge i din manual