Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. april 2007 - 11:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Oversætte brev til Engelsk

Hej Alle

Er der nogen der vil hjælpe med at oversætte dette brev, så jeg kan sende det til vores canadiske familie ??

På forhånd tusind tak for hjælpen ;-)

TAK

Hej Thomas, Rachel, Justin and Kayla

Tusind tak for jeres mail og alle de fine billeder. Det ser ud til, at det var en rigtig god tur til Mexico, som I var på.
Det er super fedt at I har sendt så mange billeder med, det er rigtig sjovt for børnene at se dem....

Her i Danmark går det godt..Jonas og Victoria har travlt med skolen, samtidig med at de også får tid til at gå til fodbold, badminton, gymnastik med mere...
Oskar har et år tilbage i børnehaven og han har det rigtig godt.
Victor går stadig i vuggestue og han bliver større og mere fræk hele tiden...
Men alle børnene har det godt og virker meget tilfredsse med livet...

Både Birgitte og jeg har travlt på jobbet. Birgitte's nye job er ret krævende og kræver en del ressourcer fra hende, men det er spændende og hun er glad for det....

MEN - Prøv lige at høre:

Søndag den 6 Maj skal Jonas konfirmeres. Dette bliver en kæmpe fest som vi har set frem til i mange år.
Hele familien er inviteret samt de fleste af vores venner, vi bliver ca. 45 voksne + børn.
Vi holder festen hjemme, fordi vi har plads nok i stuen...
(I ved - vi bor jo på en gammel skole)

Til festen vil der være taler og sange som handler om Jonas.
Men jeg er også ved at forberede en event !
Jeg har videofilmet Jonas hele hans liv og det er jeg ved at klippe sammen til en lille film, som jeg vil vise.
Endvidere har jeg interviewet en masse forskellige mennesker, som han har stiftet bekendtskab med igennem hele hans liv - hans gamle lærere, hans gamle fodboldtrænere, gamle skolekammerater med flere. De fortæller lidt om Jonas og så sender de ham en hilsen.

OG - Jeg kunne også godt tænke mig, at han fik en videohilsen fra Canada !!
Thomas - Tror du ikke det er muligt, at du videofilmer jer alle sammen hvor I hver sender en hilsen til Jonas ?? Bare hvor I sender ham nogle hilsner og ønsker ham held og lykke i fremtiden...eller sådan noget lignende...
Jeg forestiller mig det blot er 2-3-4 minutter !! Så vil jeg nemlig indlede med, at først vise "'Hilsen fra Canada".
Hilsenen skal kun være til Jonas - ikke os andre.

Tror du, at det kan lade sig gøre Thomas ??? Jeg forestiler mig, at I optager det som MPEG eller AVI...
Hvis filen bliver for stor, kan det godt være du skal uploade den til en FTP server...

Jeg er desværre lidt sent ude - desværre - så jeg vil høre, om du tror du kan nå at lave det færdigt til Tirsdag den 1 Maj ?? Jeg ved godt der ikke er så lang tid, men jeg håber du kan klare det ;-)

PS: Husk ikke at sige noget til Jens og Bente, det skal også være en overraskelse for dem, at der lige pludselig er en videohilsen fra Canada.

Thomas - Nu håber jeg du forstår hvad jeg mener - du må meget gerne lidt give mig et praj, om du tror det kan lade sig gøre !!
OK ??

Fortsat rigtig god dag til jer alle sammen.

Mange hilsner fra Emma Sofie og familie...
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2007 - 13:18 #1
Her er første halvdel, når jeg kommer hjem er der lige nogle ting jeg skal have konfirmeret (bl.a. ordet confirmed)

Thank you for your mail with all the good pictures. It looks as if you had a fine trip to Mexico
It’s cool that you have enclosed so many pictures, the kids loved them.

Her in Denmark everything is fine, Jonas and Victoria are busy in school but they find time to do sports like football badminton, athletics an so forth

Oskar is also fine, he has one more year in kindergarten
Victor is still in pre kindergarten and is getting bigger and cheekier every day. All the kids are well and seems content with life.

Birgitte and I are both very busy at work. Birgittes new job is quit demanding and requires a lot of her resources, it’s a good and exiting job and she is happy with it.

But –listen to this

Sunday may the 6. Jonas is being confirmed. It is going to be a huge party that we have been looking forward to for some years. The entire family and most of our friends are invited. Wa are going to be 45 adults + kids. We ar giving the party at home since we have room to spare, as you know we live en an old school.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. april 2007 - 14:09 #2
as you know we live in an old school

At the party there will be speeches and songs about Jonas, but I have prepared an event!!!

I have been video filming Jonas since his biarth and now I am editing all of it to a small film that I will show. Furthermore I have been interviewing a lot of people that have made his acquaintance over the years, his old teachers, his old soccer coach, old school friends and more. Each of them tell a their part of the Jonas history and sends their regards.

On this note I would like that he also received a video greeting from Canada!!

Thomas is it possible for you to video film all of you together, sending your greetings to Jonas, just a few words each ant your best wishes for the future or something like that, I am thinking in the range of 2 to 4 minutes, If this is possible I plan to start the video with greetings from Canada, but please remember, it’s for Jonas not the rest of us!!

I know that I’m not giving you a lot of time, but if you could have it done by Tuesday the 1. of may as a MPEG or AVI file that you can upload to an FTP server I will be most grateful.

Please say nothing to Jens or Bente, I would like for it to be a total surprise and please mail me back to let me know if this is at all possible and of course if you have any questions

The best wishes to all of you
Emma, Sofie and family..

Det var så anden halvdel og der er stadig lidt jeg skal have kontrolleret når jeg kommer hjem i aften. jeg har også rettet lidt på ordlyden i den sidste del af teksten
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
24. april 2007 - 14:28 #3
Fino Fino...Jeg venter med at sende det, til du har lavet dine rettelser eller der kommer andre forslag...
Foreløbig tak for hjælpen....
;-)
Avatar billede thegenuine Praktikant
24. april 2007 - 15:49 #4
konfirmation = confirmation (i kirken)
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
25. april 2007 - 10:36 #5
Ikke flere rettelser, jeg har sendt brevet.
Tak for hjælpen bafferzone ;-)