Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
23. april 2007 - 22:58 Der er 6 kommentarer

Session spørgsmål

Jeg har følgende kode i min Page_Load

If Me.Session("Language") = "DK" Then
    Me.Session("Language") ="0"
End If

Derefter jeg burger sessions værdi “0” i applikationen

Dette virker, men jeg vil gerne høre om dette er rigtigt (forsvarligt) måde at gøre det på eller findes det en anden måde
Avatar billede windcape Praktikant
23. april 2007 - 23:02 #1
Hvis du bruger ASP.NET skulle du nok nærmere kigge på dens globalization/localization features.

Hvis du bruger alm. ASP (der ser sådan ud), så ville jeg nok definer en konstant med et nummer der passede. Ellers kan du jo ligeså godt bruge DK istedet for 0 i din kode, der er ingen reel forskel.
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
23. april 2007 - 23:13 #2
Sagen er at jeg få ”DK” string fra en andet del af applikation (som jeg ikke har styr over)
Hvor jeg så i ”min” del af applikation bruger ”0” integer til at skrive ned i databasen.
Jeg kan ikke bruge konstant, fordi når jeg gemmer data i databasen, checker jeg for session(”Language”) som kan være ”0”, ”1” eller ”2” derefter sender jeg aktuelle session(”Language”) integer  med  i databasen
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
23. april 2007 - 23:14 #3
Men er det forkeret at skrive følgende syntaks

If Me.Session("Language") = "DK" Then
    Me.Session("Language") ="0"
End If
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
24. april 2007 - 19:33 #4
Nej det er ikke forkert.
Det er bare ikke den måde som asp.net lægger op til.
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
25. april 2007 - 15:27 #5
ok
tak
Læg lige et svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
25. april 2007 - 18:02 #6
mig?