Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
23. april 2007 - 19:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Aner ikke hvilken printer jeg skal købe

Hejsa

jeg skal have købt mig en helt ny printer, men aner ikke hvad for en jeg skal købe og hvilke printer der er gode.

Printer må koster omkring 2000-2500 kr.
Det skal være en farveprinter
Den skal kunne printer direkte på cd og dvd skriver

Ellers har jeg ikke så mange andre krav

Håber meget der er nogle som gider at hjælpe mig, da jeg ikke har forstand på Printer

Mvh. Morten
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2007 - 19:47 #1
Til prisen får du langt mest ud af Canons Pixma 4000 eller 5000 serie: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153508

F.eks. http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?Bedom=true&ID=153508

Det er en farveprinter
Den kan printe direkte på CD´ere.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. april 2007 - 19:49 #2
...og det var så oven i købet modellen med trådløst netværk (og printserver).

Skal du sætte den direkte til PC´en, kan du rigeligt klare dig med  http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=153521
Avatar billede netrom_1979 Nybegynder
24. april 2007 - 17:52 #3
Hejsa

Tak for svarene. Men er en model fra 2005 ikke forældet? Jeg sætte den direkte til PC´en via USB. kan alle de modeller du har anvist brænde direkte på cd/dvd skiver. Printeren må også gerne printe pæne farve billeder ud. Ved ikke om du har ved andre printer end ovenstående, eller er de gode nok.
Avatar billede Slettet bruger
28. april 2007 - 13:38 #4
Hej jeg har nu haft min IP4000 i nøjagtigt i 2,5 år og nu pludselig er printerhovedet stået af. Alt var testet igennem og canon supporten havde ikke noget at bidrage med end.....nyt printerhoved! Nå tænkte jeg, kunne måske købe en anden canon til mine overskuds patroner, men nej de hedder nu BCI8 og ikke BCI6. Det ser ud som om de tjener godt på deres printere. Lidt ros skal de dog ha, den printede meget flotte billeder, hos mig ca.100 stk. 10x15 og måske 500 A4 ark......ialt!!!
Fik jeg nu taget modet fra dig, jeg er også i vildrede nu.
God sommer jasu
Avatar billede ole_madsen Ekspert
01. maj 2007 - 10:05 #5
Du kan altid vælge en nyere model - men jeg gik efter dem, der specifikationsmæssigt var garanteret at kunne printe på CD skiver.

Ang. printhoved, så lyder det da helt normalt at det står af efter 2,5 år. I langt de fleste blækprintere skifter du det jo automatisk, når du skifter blækpatronen.

Men Canon og Epson (og Brother og dyrere HP printere) fås med blæk i separate tanke, hvor printhovedet sidder for sig selv. Der med betaler du kun for blækket når du køber en ny patron - men skal selvfølgelig skifte printhovedet en gang imellem. Det er der skam ikke noget forgjort i.
Avatar billede Slettet bruger
01. maj 2007 - 19:01 #6
Hej din kommentar til printerhovedet er interessant for mig, jeg var ikke klogere end at sådanne printerhoveder hold længere......eller kommer du måske fra canon?
ok, det var en spøg ;-)