Avatar billede noex Nybegynder
23. april 2007 - 17:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tilslutning af kamera/card reader til laptop virker ikke?

Hej, jeg har tidligere haft et gammelt CANON IXUS kamera og dertil en kortlæser. Jeg overførte billeder til min laptop (IBM Thinkpad T42) ved at sætte memorykortet i kortlæseren og kortlæseren i USB stikket på min laptop. Herefter kunne jeg i "Denne Computer" ses et nyt drev, og herunder lå billederne... nemt og fint at finde ud af...

Men... nu har jeg lige købt mig et CANON IXUS850IS med en tilhørende 2Gb SanDisk Extreme III SD kort og en ny kortlæser. Der følger en USB ledning med, så jeg kan tilslutte enten kameraet direkte til min laptop eller via kortlæseren, som jeg tidligere gjorde.

Problemet er, at hvadenten jeg vælger den ene eller den anden måde, så er resultatet det samme. Der sker det, at der går et par sekunder. Herefter popper der et nyt drev op i "Denne Computer". Drevet har et kamera ikon og hedder "Digital Still Camera". Når jeg dobbeltklikker på ikonen går jeg bare ind i en tom mappe på trods af, at der er adskillige billeder på memory kortet.

Jeg sidder på et kontor med mange andre kollegaer, som også har T42'ere, så jeg prøvede at tilslutte kameraet til en kollegas laptop, og her installerede styresystemet (WinXP) en driver til CANON IXUS850IS... det sker ikke, når jeg tilslutter den til min maskine?!? Og på mine kollegaers maskiner popper der et nyt drev op og her kan man fint tilgå billederne?!

Er der nogen, som ved, hvad jeg kan gøre for at fixe denne situation? Jeg tænker, at jeg mangler en driver?! Prøvede at kige på Canons hjemmeside, men kunne intet finde...

Håber at nogen kan hjælpe?
Avatar billede vejmand Juniormester
23. april 2007 - 17:43 #1
Var der ikke en CD indeholdende en driver med i købet?
Avatar billede noex Nybegynder
04. april 2011 - 08:31 #2
Lukket