Avatar billede aquafisken Nybegynder
23. april 2007 - 17:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Iframe alternativ

Hej.
Jeg sidder med en hjemmeside hvor der skal være et flash element som viser nogle billeder, billederne skal så fade ud og ind en efter en. Jeg vil gerne have det lavet sådan at selvom man køre videre rundt på siden så loader flash filen ikke forfra hver gang...
Først tænkte jeg på iframes, men er ikke så meget for at skal til at bruge iframes.
Kan en include funktion i PHP gøre det samme eller hvad jeg kan gøre?
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2007 - 17:27 #1
hvis det skal være dynamisk på den måde uden brug af frames/iframes er du nødt til at bruge noget javascript af en art - mest nærliggende nok AJAX. Et lille og forståeligt (men teknisk ikke så flot) eksempel kan ses her; http://www.w3schools.com/ajax/default.asp
Avatar billede aquafisken Nybegynder
23. april 2007 - 17:57 #2
Okay, der er ikke andre måder man kan gøre det på evt. ved at sætte en slags cookie i for flash filen så den ikke bare spiller videre?
Jeg synes jeg har læst noget omkring at bruge <object> tag'et, men dette gør vel at man ikke kan validere den til strict...?
Avatar billede keysersoze Guru
23. april 2007 - 18:12 #3
ikke mig bekendt (det kan nok godt lade sig gøres ved fra flashen hele tiden at kalde en php-fil som skrev en cookie men kønt vil det ikke blive og bestemt heller ikke nogen let applikation) - og selvom du kunne ville du stadig opleve et hak i filmen da hele siden jo reloader.
Avatar billede aquafisken Nybegynder
24. april 2007 - 21:18 #4
Tak for hjælpen Keysersoze, jeg tror jeg har fundet en løsning hvor jeg åbner en af filerne i et vindue for sig selv og laver en random funktion på den anden så overganget fra side til side ikke ser så underlig ud.