Avatar billede dennish Nybegynder
23. april 2007 - 16:10 Der er 1 kommentar og
1 løsning

konvertere kolonne fra varchar til text

Hejsa jeg har en kolonne (varchar)der indeholder data. Har efterfølgende fundet ud af at kolonnen skal være text, idet de data'er der bliver gemt "strenge" kommer til at være lange
Så min spørgsmål er følgende
Hvordan konverterer jeg en kolonne,der allerede indeholder data, fra varchar til text ? (måske noget med at oprettet en tmp kolonne og kopiere data derover eller ? ) Vil gerne se noget SQL hvis muligt ?
Avatar billede thomaswinterberg Nybegynder
26. april 2007 - 13:07 #1
ALTER TABLE tabelnavn
ALTER COLUMN kolonnenavn TYPE text;

Ændrer kolonne til typen text.
Avatar billede dennish Nybegynder
26. april 2007 - 13:08 #2
Super det var lige det jeg søgte efter