Avatar billede tolk Nybegynder
22. april 2007 - 17:32 Der er 4 kommentarer

Database med små videoklip

Hej,

Jeg har en række små videoklip, der fylder op til 1MB pr. styk, der skal kunne blive vist på en intern hjemmeside, hvor man skal kunne søge efter disse videoklip efter forskellige søgeparametre.

Jeg har lavet flere access database, hvor alle videoklip er skrevet ind med en sti, som så bliver vist på en hjemmeside, men jeg ved ikke, hvordan man f.eks. tilføjer et klip, der starter med D, og senere har klip, der starter med A, så bliver det ikke vist i alfabetisk orden.

Det kunne også være rart, hvis man kom ind på hovedsiden, og ikke vil gå ind i nogle bestemte kategorier, at man så kunne søge i et tekstfelt efter et bestemt klip. Er det Access, jeg skal bruge til det, eller skal jeg have fat i noget helt andet??

Håber nogle kan hjælpe...

/Kasper
Avatar billede anri Novice
22. april 2007 - 21:49 #1
Jeg går ud fra at du bruger queries fra den hjemmeside hvor du viser klippene.

I så fald er det jo blot at lægge en "ORDER BY Navn" ind i din query.
Avatar billede tolk Nybegynder
23. april 2007 - 15:41 #2
Ja, det tror jeg nok, jeg gør :-) Er virkelig ikke skarp på fagtermer, men kan prøve at smide noget kode ind.
Jeg prøver at kigge på det.

Kan man lave en søgefunktion, der søger efter videoklip, som ligger i flere forskellige databaser?

/Kasper
Avatar billede tolk Nybegynder
25. april 2007 - 18:43 #3
Det virker super med "ORDER BY Navn"....

Men hvad med en søgefunktion? Kan jeg lave en søgefunktion, som kan søge i flere databaser på én gang? Og i såfald hvordan?

/Kasper
Avatar billede anri Novice
25. april 2007 - 20:00 #4
Nej søgning på tværs af flere access databaser er noget tricky.  Jeg mener at have gjort noget lignende engang, men hvis ikke de tabeller, du vil søge i, er helt ens.

Jeg ville nok overveje om ikke jeg kunne samle mine data i én database i stedet.