Avatar billede eliasnet Nybegynder
22. april 2007 - 13:16 Der er 3 kommentarer

Skanner udvikling

Nu har jeg fået den ide, om man måske kunne få en senere software, altså een til en nyere model, end den jeg har til at fungere på min Minolta Dimage Scan Dual II, kan jeg mon benytte IIII udgaven.

Jeg er ved at afprøve een til Scan Elite II, den dukker op men kommer også med en konnektions fejlmelding...

MVH Eliasnet
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2007 - 13:28 #1
Softwaren skal passe til maskineriet, ellers bliver det endelige resulat endnu dårligere end med det gamle software.

Der er en del ting der definerer kvaliteten af en scanner, det er linserne, de elektroniske billed chip og det motorsystem der driverscanneren hen over emnet derskal scannes. Driverens opgave er at få disse elementer til at passe sammen. Oven på dette ligger softwaren der kan dispencerer for visse typer af fejl, men kun hvis den er skrevet direkte til det system den køre på. Den endelige kvalitet afhænger derfor af samspillem mellem hardware, driver og softwarem ikke kun af softwarens "kvalitet"
Avatar billede eliasnet Nybegynder
22. april 2007 - 14:00 #2
Hej bufferzone

Det var et hurtigt svar, og meget konkret. Flot ......

Det vil så sige ,at man godt på forhånd kan opgive at forsøge sig med andre drivere,eller

1000 Tak for 99% opfyldende svar
MVH Eliasnet
Avatar billede bufferzone Praktikant
22. april 2007 - 14:07 #3
Du skal kikke efter drivere derer skrevet specifikt til den model du har eller se om du via de tekniske specifikationer kan se hvilket grafisk chipset der sidder i maskinen og hvilken motor der driver værket. du kan være heldig at der er lavet noget til en anden model der kan passe, men oftest vil der ikke være noget at komme efter