Avatar billede panus Nybegynder
22. april 2007 - 11:40 Der er 8 kommentarer

Fejlmeddelelse og Blå Skærm.

Hej alle.

Har for et par måneder siden købt en ny computer fra Topdata.
Computeren fungerer fint på nær 1 ting. Ofte, lige efter start af computerer vises en blå skærm hvor jeg senest fik fejlmeddelelsen: Irql_Not_Less_or_Equal.

Andre gange står der at jeg skal afinstallere nyt software og Hardware. Min version af windows er Xp og jeg har ingen opgraderinger dertil. Er det her problemet er?

Under "enhedshåndtering" vises der et gult udråbstegn ud fra "universal Serial Bus" kan dette være fejlen?

Skal virkelig bruge hjælp...

Vh Panus
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
22. april 2007 - 11:55 #1
Hejsa,

Grunden til at oplever "Irql_Not_Less_or_Equal" er med garanti pga. det udråbstegn i enhedshåndtering, da Universal Serial Bus = USB og fejlen typisk opstår når i forbindelse med USB hardware.

Du skal have windows til at finde din USB controller og så vil fejlen være løst.
Avatar billede panus Nybegynder
22. april 2007 - 12:12 #2
Okay lyder enkelt, men hvad mener du med "finde" ?
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
22. april 2007 - 14:26 #3
Siden XP Sp2 skal USB ikke længere installeres vha. driver cd eller lign. denne ligger i Windows, så det "burde" bare være at højreklikke på det universal Serial Bus og vælge opdater driver også lade Windows søge selv.
Avatar billede panus Nybegynder
25. april 2007 - 13:39 #4
Hej igen...

Har prøvet at lade Windows søge selv men får blot en besked om at der mangler software. Andre ideer?

Vh Panus
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
25. april 2007 - 19:14 #5
Undersøg om producenten af dit motherboard har en USB driver
Avatar billede panus Nybegynder
27. april 2007 - 17:10 #6
Hej mærket på mit motherboard er "Foxconn". Jeg har forsøgt at installere drivere, men får en fejlmeddelelse hver gang. Tror dette skyldes at det ikke er den rigtige driver. Ville være en stor hjælp hvis nogen kunne finde den rette driver.
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
28. april 2007 - 11:00 #7
Prøv med denne patch fra Microsoft.

http://www.softwarepatch.com/windows/winxpusb.html
Avatar billede panus Nybegynder
28. april 2007 - 12:41 #8
Har prøvet at downloade patchen. Får desværre en fejlmeddelse om at installationssproget er forskelligt fra mit eget. Er heller ikke sikker på at jeg har servicepack 1 og 2 installeret med mit windows. Prøver at lede videre..