Avatar billede m92fs Nybegynder
21. april 2007 - 23:14 Der er 10 kommentarer

Filen kan ikke slettes

Hej, jeg har kommet til at hente en fil jeg ikke kan slette igen. Når jeg højreklikker på filer kan jeg normalt fx. skanne filen med mit antivirus-program eller lave filen om til .RAR. Men ved den fil jeg åbenbart har kommet til at hente, så kan jeg ikke gøre noget; der står bare Eksempel, Edit with ImageRead, Edit with Photoshop, Rediger, Udskriv, Åbn med... og send til. Måske kender I et program der kan tvinge alle filer til at blive slettet eller noget? Jeg mener nemlig at jeg før har set sådan et program :-\

Jeg håber at I kan hjælpe, for det er rimeligt frusterende.
Avatar billede vejmand Juniormester
22. april 2007 - 00:06 #1
Avatar billede jake_the_snake Nybegynder
22. april 2007 - 00:09 #2
Kan du heller ikke klikke med venstre musetast på ikonet og derefter trykke Del/Delete på tastaturet? Eller trække den i papirkurven?
22. april 2007 - 00:13 #3
Avatar billede m92fs Nybegynder
22. april 2007 - 01:46 #4
Jeg kan ikke trække den i papirkurven nej. Jeg kan heller ikke trykke Del på tastaturet. Men jeg prøver lige at kigge på de links I har givet mig, så skal jeg nok skrive tilbage.
Avatar billede m92fs Nybegynder
22. april 2007 - 01:50 #5
Af og til kan der også være problemer med at kunne slette filer med "for lange filnavne/filtypenavne"
Prøv følgende:  (som eks. er det benyttet filtypen *.jpg)
Åbn en kommandoprompt i mappen og kør kommandoen:
dir /X *.jpg    (  hvis du ikke kender filtypen, nøjes du med at skrive  dir /X  )

Så skulle den gerne liste alle .jpg og skrive både langt og kort navn på filerne.
Prøv så at slette filen ved at bruge det korte navn.

Hvad mener de med at åbne en kommandoprompt i mappen?
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2007 - 09:03 #6
@..m92fs...skrev:
Hvad mener de med at åbne en kommandoprompt i mappen?

Svar:(på en lidt anden måde)
Start/Kør-->cmd + Enter
du står så sikkert i C:\Dokument and setting\dit_brugernavn>

klik dig til den mappe hvor filen du skal slette ligger
tilbage til roden af C:\ = cd.. Enter 2 gange
Frem til en mappe f. eks programmer = cd programmer (husk mellemrum mellem cd og mappen

lav en "Dir /x" i mappen

I kommandopromt er filen f. eks. listet sådan :

24-03-2007  0  NYADR~2  ny adr.

Del NYADR~2 og filen er slettet

.................................
Du kan også bruge cmd - dir /? for at få yderligere oplysninger
C:\ >dir /?

DIR [drev:][sti][filnavn] [/A[[:]attributter]] [/B] [/C] [/D] [/L] [/N]
  [/O[[:]rækkefølge]] [/P] [/Q] [/S] [/T[[:]tidsfelt]] [/W] [/X] [/4]

  [drev:][sti][filnavn]
              Angiver drev, mappe, og/eller filer, der skal vises.

  /A          Viser filer med angivne attributter.
              D  Mapper                R  Skrivebeskyttede filer
              H  Skjulte filer          A  Filer, der er klar til arkivering
              S  Systemfiler            -  Præfiks, som betyder "ikke".
  /B          Bruger enkelt format (ingen overskrift eller oversigt).
  /L          Vis tusindtalsseparator i filstørrelse.  Dette er
              standard.  Brug /-C for at deaktivere visning af separator.
  /D          Samme som bredt format, men filerne sorteres i kolonner.
  /L          Bruger små bogstaver.
  /N          Nyt langt listeformat med filnavne længst til højre.
  /O          Viser filer i sorteret rækkefølge.
  rækkefølge  N  Navn (alfabetisk)      S  Størrelse (mindste først)
              E  Filtype (alfabetisk)  D  Dato/tid (ældste først)
              G  Gruppemapper først    -  Præfiks for omvendt rækkefølge.
  /P          Indsætter en pause efter hvert skærmbillede med oplysninger.
  /Q          Vis filens ejer.
  /S          Viser filer i den angivne mappe og alle undermapper.
  /T          Bestemmer, hvilket tidsfelt, der skal vises eller sorteres efter
  tidsfelt    C  Oprettelsestidspunkt
              A  Seneste adgang til filen
              W  Seneste skrivning
  /W          Bruger bredt format.
  /X          Viser de forkortede navne, som oprettes for ikke-8dot3 filer.
              Formatet er /N med det korte navn indsat før det lange navn.
              Er der ikke noget kort navn, indsættes der blanktegn.
  /4          Viser fire-cifrede årstal

Der kan være forudindstillede parametre i miljøvariablen Dircmd.  Tilsidesæt
forudindstillingen af parametre med - (bindestreg), f.eks. /-W.
Avatar billede m92fs Nybegynder
22. april 2007 - 16:26 #7
Hmm sorry, jeg stod af her:

tilbage til roden af C:\ = cd.. Enter 2 gange
Frem til en mappe f. eks programmer = cd programmer (husk mellemrum mellem cd og mappen

Jeg er ret nybegynder til sådan noget commands osv., men vil du ikke prøve at beskrive det lidt mere let-forståeligt for mig
Avatar billede m92fs Nybegynder
22. april 2007 - 16:42 #8
Hmm jeg prøvede at markere hele mappen, hvori filen lå, og det virkede tror jeg nok. Jeg kan jo altid lave en ny mappe med samme navn (da det er en mappe mit P2P-program bruger). Da jeg gik ind i min papirkurv så lå mappen der ikke, men derimod en genvejsfil til den fil der ikke kunne slettes. Aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre.
Avatar billede Slettet bruger
22. april 2007 - 17:10 #9
Er du kommet af med filen ?

Eller skal du have mere hjælp ?
Avatar billede m92fs Nybegynder
22. april 2007 - 17:18 #10
Hmm jeg tror jeg er kommet af med filen :-\ der ligger i hvert fald kun en genvej til filen i papirkurven ... mappen og den oprindelig fil er pist væk