Avatar billede eliasnet Nybegynder
21. april 2007 - 18:26 Der er 6 kommentarer

Skanner problem

Kan ikke få Minolta Dimage Scan Dual II  Film scanner til at virke på Windows XP.  Minolta er ophørt.  Har prøvet programcompabitilitet, det virker ikke helt. Det er svært at finde noget på nettet

VH Eliasnet
Avatar billede eliasnet Nybegynder
21. april 2007 - 21:20 #2
Tak til XLars for driver adresse på nettet til Minolta skanner.
Jeg forstår vist ikke helt, hvordan denne driver skulle virke.
Jeg har downloaded den. klikket unzip-og så sker der ikke mere, jeg ser intet installeret program nogen steder.  (jeg er ikke specielt god til det engelske sprog)

Og så må jeg lige bemærke, jeg har faktisk een gang selv fanget denne driver på nettet, men jeg kasserede den fordi jeg ikke kunne spore en funktion, sådan som man plejer
MVH Eliasnet.
Avatar billede eliasnet Nybegynder
21. april 2007 - 21:51 #3
Extra bemærkning ang. Minolta skanner driver.

Jeg havde overset noget, men det løser ikke problemet.
der havde også lagt sig et setup. exe icon -på harddisken, ved download af unzip filen, det var åbenbart programmet, nu kan jeg se, det har lagt sig under prigrammer.
der sker bare ingenting når jeg klikker på iconet, jo et øjeblik, ses markørens funktion, men der kommer intet program tilsyne.

Jeg har forsøgt samtlige installationer under programkombasilitet (undskyld evt. stavefejl)
VH Eliasnet
Avatar billede eliasnet Nybegynder
21. april 2007 - 22:22 #4
Ny opdagelse, een fejlmelding dukkede op, der står:

Error=1  An unexpectected error has occured-Prosessing will be stopped.

Hjælp-at være så tæt på og så lige mangle det sidste, det er mærkeligt.
Avatar billede eliasnet Nybegynder
21. april 2007 - 23:12 #5
HURRA - noget nyt sker, noget virker nu..

Jeg startede med at gå i kotrolpanel, så scanner og kamera, så prøvede jeg her, selv om de porte der kunne instalerespå ikke var USB, så prøvede jeg, men det virkede ikke.
Så gik jeg til iconet: installer ny hardware, her skete der et eller andet,
nu kunne skanneren pludselig kommunikere.

Så langt, så godt.
Så, hvis jeg ikke har fået lavet ravage ved installationforsøgende i Scanner /camera så er jeg måske godt på vej.
1000 Tak-til X-Lars, Du har været stille længe, men dit Link har alligevel været det der satte processen igang.
Du fortjener mange point.
Avatar billede x-lars Novice
22. april 2007 - 09:35 #6
Sorry, lavede lige noget andet. Men herligt, at det virkede! ;-D