Avatar billede birgersteen Nybegynder
21. april 2007 - 10:30 Der er 4 kommentarer

netværksforbindelse

Jeg har just investeret i en ny maskine, på hvilken der er installeret Windows Vista Home Premium.

Maskinen var ikke forberedt til  brug af moden, hvorfor jeg installerede et sådan. Så vidt så godt, alt fungerede perfekt.

TDCs særlige tilbud på bredbåndsforbindelse inspirerede mig, hvorfor jeg senere fik installeret ny netværksforbindelse.

Under netværksforbindelser har jeg fjernet adgangen via modem, således at den enenste netværksforbindelse er via bredbåndsnettet.

Imidlertid har jeg et problem. Hver gang jeg starter maskinen og ønsker adgang til nettet, popper den gamle dialogbox med netværksadgang via modem op.

Jeg har købt maskinen i Føtex, der som bekendt anvender preinstallerede programmer fra Medion. Dette selskabs hotline har jeg talt med. De kendte godt til problemet og fortalte, at den eneste mulighed var, at gendanne maskinen til den oprinelige fabriksindstilling, hvorved jeg mistede alle de data, som jeg siden har indlagt på maskinen.

Dette er jeg selvfølgelig rigtig træt af, hvorfor jeg spørger, hvorvidt der er nogen, der har et andet løsningsforslag.
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
21. april 2007 - 10:36 #1
Det lyder som om at din Internet Explorer er sat i funktioner -> indstilllinger -> forbindelse til at ringe op, sæt den til ring aldrig til en forbindelse og problemet skulle være løst :-)
Avatar billede birgersteen Nybegynder
21. april 2007 - 11:54 #2
Tak for svaret.Dette har jeg allerede forsøgt, desværreuden resultat.
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
22. april 2007 - 00:10 #3
Okay, jamen så skal det rettes via registreringsdatabasen... Jeg vil prøve og se om ikke det kan findes i morgen....
Avatar billede hypetaxx Nybegynder
23. april 2007 - 09:59 #4
Det bør være disse to du skal oprette i registreringsdatabasen.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings]

"NoNetAutodial"=dword:00000000

"EnableAutodial"=dword:00000000