Avatar billede hebsbebs Nybegynder
20. april 2007 - 19:27 Der er 15 kommentarer

Ingen netadgang ved kørsel af Bittorrent program

Kort og godt:

Kører Vista og har lige fået nyt Cybercity modem til 20 Mbit.
Men når jeg har mit Bittorrent program kørende - kan jeg ikke oprette forbindelse til internettets sider.

Det eneste jeg har gjort, er at forwarde min Router til den tilfældige port, som jeg bruger til Bittorrent.

Hvad skal jeg gøre for at kunne surfe på nettet, mens Bittorrent køre samtidig ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2007 - 20:44 #1
Prøv at disable QoS
Avatar billede Spotgun Seniormester
20. april 2007 - 21:46 #2
Hvis det er muligt i din BitTorrent klient, så prøv at begrænse hvor meget båndbredde klienten må bruge...
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
20. april 2007 - 22:04 #3
Hvad er QoS ?? og hvordan ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. april 2007 - 22:27 #4
heøjreklik netværkssteder - egenskaber - vælg din forbindelse - fjern vinge i QoS-pakkeplanlægning.
Avatar billede screem_brille Novice
21. april 2007 - 12:56 #5
sæt antallet af tilladte forbindelser ned i dit torrent program. (sæt den til ca 200).
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
21. april 2007 - 20:06 #6
Hvis jeg bruger BitComet - hvor sætter jeg så antallet ned henne ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 21:10 #7
Du skal sætte din upload hastighed ned, for hvis du uploader med fuld speed, kan download ikke "få luft" og derved kan du ikke surfe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 21:11 #8
:)

Har lige testet med BitTorrent (Hold da op et skod program ;)) og det du oplaver sker også her.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. april 2007 - 21:12 #9
oplaver = oplever
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
22. april 2007 - 08:41 #10
Brugte Azureus før - hvad kan du ellers anbefale til at hente med ??
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. april 2007 - 09:33 #11
I Azureus kan du sætte en "global" grænse på din upload hastighed, så den ikke trækker mere end f.eks. 5mbit. Kender ikke BitComet, så jeg ved ikke om det samme kan lade sig gøre dér...
Avatar billede Spotgun Seniormester
22. april 2007 - 09:59 #12
Helt præcist, så gøres det i:
Tools -> Options -> Transfer -> Global Max Upload
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2007 - 11:27 #13
hebsbebs - jeg bruger azureus, da denne er nemmere at sætte op.

Når azureuis kører kan du sætte en max upload hastighed, ved at højreklikke på ikonet i taskbaren og vælge max up...
Avatar billede johnstigers Seniormester
22. april 2007 - 11:29 #14
du kan også gøre det på de enkelte torrents, ved at højreklikke på den i programmet, vælge advanced og set up speed.
Avatar billede hebsbebs Nybegynder
01. maj 2007 - 20:35 #15
Mit Bittorrent tilader stadig ikke at jeg surfer på nettet, mens programmet kører.
Men når jeg bruger Azureus i stedet - kan jeg sagtens surfe rundt imens ??
Dog synes jeg at Azureus kører lidt langsommere med downloads.
Jeg har forwardet min Routerport til et portnummer, men når jeg i Azureus tester denne port (har også prøvet andre over 40000) får jeg følgende besked :

Tester port (portnummer) ...
NAT fejl - Connection to 216.244.233.168:47280 refused.

Havd kan dette skyldes ?? Jeg har forsøgt med 20 forskellige porte og ved test af dem alle, får jeg denne besked ??