Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 11:08 Der er 38 kommentarer og
1 løsning

2 grafikkort - 2 skærme - Open GL

Jeg har 2 skærme slået til på hver deres grafikkort.

Grafikkort 1 (primær):

Geforce 2 MX 32 MB på en 21\" triniton

Grafikkort 2 (sekundær) :

S3 et eller andet på en 17\"

Open GL virkede fint da jeg kune havde en skærm og 1 grafikkort slået til, men da jeg startede CS første gang efter min nye opsætning så vilel den ikke gøre Open GL hvilket er ret træls da jeg mister ca. 40 fps ved at køre D3D.

Jeg har tænkt på om jeg kunne deaktivere mit sekundære grafikkort når jeg ville spille CS f.eks.

Men jeg ved ikek helt om det vil virke.

Nogen som har nogle forslag til regulær løsning af problemt for jeg er blevet afhængig af 2 skærme...
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:15 #1
Hvorfor har du egentlig to grafikkorte og 2 skærme? Du kan deaktivere den ene graffikort i Enhedshåndtering. Højre klik på Denne Computer og så Egenskaber> fanen Enhedshåndtering> Dobbel klik på grafikkortet og Nederste skulle der gerne stå noget det hedder \"Deaktiver i denne hardware profil\" Eller sådan noget. Sådan deaktivere man en grafikkort eller et eller andet for den sags skyld. Når du spiller CS ville det nok være en god idé hvis du vælger i Config>Video Modes Primary driver eller sådan noget. Men det er kun hvis geforce kortet er på primary.
Jeg håber det hjælpe dig

MVH

Yatty
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:16 #2
Har du prøvet at deaktivere det i Systemegenskaber?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:19 #3
Hent nogle nye drivere her:

http://www.guru3d.com/download/
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:20 #4
Hov forresten er der ikke noget om at du skal bruge 2 PCI grafikkort, ellers skal du bruge et kort med 2 skærmtilslutninger, se i det nyeste Alt om data.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:23 #5
Det er i Alt om data juni 2001, side 22 - 2 er bedre end en. på side 29 omtaler de den billige metode.
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:46 #6
makse...det var jo det jeg forklaret i mit svar
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 11:47 #7
yatty :

Fordi at man kan have 2 programmer vist visuelt på samme tid og meget mere skærmplads generelt.

Grafikkortet skal køre Open GL da det er klart bedst i spil.

Til alle :

Jeg sprøger om det ville hjælpe at deaktivere grafikkort 2?

Men bedst lsøning vile være at jeg kunne fiske det sådan at jeg ikke behøvedes at deaktivere noget.

retaxes :

Jeg har prøvet andre drivere.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 11:49 #8
og btw ..

Geforce er AGP, så jeg har ikke 2 PCI grafikkort.
Avatar billede yatty Nybegynder
31. maj 2001 - 11:54 #9
Det vil sikkert hjælpe med at deaktivere grafikkort 2 men prøv lige det med hvad jeg sagde med Primary Driver når du skal spille..Men prøv bare det jeg har forklaret. Det vil ikke skade vel?
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:55 #10
Yatty > Ja, men jeg fik ikke opdateret, før jeg sendte.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:57 #11
®azzer®> Hvad er btw ..
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 11:57 #12
Yatty :

Så er jeg ikke sikker på hvad du mener.

Der er Open GL og D3D og så en sidste som måske hedder Primary ? Er det den du vil have jeg skal vælge?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 11:58 #13
retaxes :

btw = by the way :)
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 12:01 #14
For lige at slå det på plads så kan jeg godt spille i 3D via Direct3D, men eftersom at den ligger og roder på 11-30 fps imodsætning til Open GL hvor jeg ligger på 40-71 fps så er Open GL såsandlg at foretrække.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 12:12 #15
by the way - selfølsom
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 13:28 #16
nå nu jeg har puttet lidt flere point på
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. maj 2001 - 13:41 #17
Hvis man prøver at starte Quake 3 op med 2 grafikkort, klager den over at der ikke er OpenGL drivere indlæst. Jeg ved ikke om HL/CS kræver det samme - alså at begge kort skal være OpenGL ?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 13:57 #18
goulduck :

De det er tænkeligt.. men det er egentlig underligt, da at den sekundær skærm ikke bruges til noget, men jeg har nemlig et voodoo2 12 mb liggende. Hvis jeg så smider det i og installerer Open GL til det vil det så virke mon?
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. maj 2001 - 16:00 #19
Det vil jeg faktisk tro ... det vil jo virke, hvis der kun var Voodoo kortet i ... så hvorfor ikke voodoo og Geforce?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 16:03 #20
goulduck :

Ja jo, men det irretere mig blot at jeg ikke ved hvorfor det fucker. Det er da mærkeligt eftersom at det er kun er Geforce koret der bruges inde i spilet
Avatar billede goulduck Nybegynder
31. maj 2001 - 16:06 #21
Tja, hvem ved hvordan spillet tjekker dette? Det kan være at det tager det første kort det finder .. og hov, der var ikke OpenGL support ... så gider det ikke at starte?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 16:17 #22
gouldduck : Tja.. et bud!

LAder til jeg må finde mig at ingen ved hvorfor. Har en kammerat der har det samme problem nemlig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:29 #23
Ku\' du ikke gå på Alt om datas hjemmseide og se om de skulle skrive noget om deres artikel i juni nummeret.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 16:35 #24
Har lige været på AOD, men selvfølgelig var artiklen der ikke, man skal købe bladet, Sorry :0(
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 20:24 #25
Hvordan disabler man et grafikkort i win2k ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 20:33 #26
Kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering

Her kan du gøre 2 ting, enten dobbeltklikker du på det kort der skal sættes ud og vælger Brug af enheden, eller også vælger du et de små ikoner (nr. 2 fra højre).
Vær lige lidt forsigtig med at sætte den rigtige ud, ellers tror jeg du vanskeligheder med at genstarte, tro jeg nok!

Jeg kan ikke vælge denne mulighed da jeg kun har et skærmkort !
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 20:37 #27
retaxes :

Jeg kan godt finde ud af at gå i enhedshåndtering! Jeg spørger hvor jeg slår det fra?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 20:39 #28
Ah.. du mener device usage på engelsk...! Denne mulighed er ikke slået til! :(
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 20:39 #29
prøver lige at pille skærm 2 fra for at se om det hjælper
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 20:40 #30
Øv, heller ikke på det andet skærmkort?
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 20:41 #31
retaxes :

Nix det sutter helt vildt for jeg har ikke nogen 2D/3D PCI kort som kan køre Open GL
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 20:48 #32
Jeg har lige kigget på mine datablade, som jeg har hentet som pdf-fil hos nvidia, og under video mirror er der et sted hvor man kan slå den ene eller den anden fra, vælge begge 2 eller lade den være automatisk.

Har du prøvet denne side

http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html

Ellers kan jeg maile pdf-filen til dig, det er meget interessant læsning (Engelsk) med masser af forklaringer og billeder.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 21:27 #33
retaxes :

Ja hvad skal jeg bruge den side til ? Det er blot den nyeste driver. Det har desværre ikke noget at gøre med problemet.
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
31. maj 2001 - 21:30 #34
retaxes :

Jeg skal lige vide om du har nogle ide om problemet eller du blot sidder og kommer med tilfældige bud? Ikke fordi at jeg ikke er glad for hjælp, men alle de ting du siger er ting, som jeg udemærket er klar over. Jeg håber da ikke jeg remstår som en som ikke har forstand på computere.

Sagt på en anden måde... skal problemet løses så tror jeg vi skal ggå efter lidt mere avanceret fejlfinding :o)
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juni 2001 - 01:14 #35
Hey svaret et simpelt.!
Slå dit PCI kort fra når du vil spille så skulle det vaære det, har selv lige testet det virker okay!

/DarkSide
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juni 2001 - 05:19 #36
Bare lav et højreklik på skrivebordet og vælg egenskaber, indstillinger, klik på din nr 2 skærm og fjern hakket i den checkbox hvorpå der står noget med udvid windows skrivebordet til denne skærm

/DarkSide
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
03. juni 2001 - 16:00 #37
Darkside :

Bingo du!!! Ganske simpelt svar og ikke noget med at svare i vest når der bliver spurgt i øst.

Tusind tak du ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
03. juni 2001 - 16:06 #38
Åh, herre gud, det ku\' du da selv ha\' fundet ud af ;o)
Avatar billede darkside Nybegynder
03. juni 2001 - 16:10 #39
Takker for point :)