Avatar billede mstaun Nybegynder
20. april 2007 - 07:17 Der er 14 kommentarer

Garmin vs TomTom

Jeg har efterhånden nok læst næsten 15 forskellige anmeldelser af enten Garmin nüvo 300/350 eller TomTom One (Scandinavia) men kan simpelthen ikke bestemme mig.

Er der nogen der kan fortælle mig hvor på nettet jeg finder en GOD sammenligning af TomTom og Garmin generelt.

Har I brugere nogle kommentar til hvorfor man skal vælge den ene frem for den anden? (gerne med en grundig begrundelse)

Mvh
Mads Staun
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. april 2007 - 07:47 #1
Kan ikke rigtig hjælpe.
Jeg har Garmin Streetpilot C550, kan da godt se egne fejl, men den er god nok til mit brug.
Jeg havde TT på PDA det var da også fint nok.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
20. april 2007 - 10:42 #2
jeg har prøvet begge dele og anbefaler garmin til bløde brugere og tomtom til nørder.
har oplevet en dum ting ved garmin, den kan ikke helt holde styr på når kommunegrænse og postnummergrænse ikke følges. men de siger at de køber oplysningerne hos kort og matrikelstyrelsen og ikke kan gøre noget
garmin har hovedsagelig to valgmuligheder hele vejen igennem, det kan ikke gå galt. tomtom har et væld af indstillinger
så har jeg vist fået fortalt hvad jeg mener :-)
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. april 2007 - 11:46 #3
det kan jeg godt holde med dig i
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. april 2007 - 13:41 #4
Jeg valgte selv en nuvi 350 da jeg koebte, efter at have sammenlignet, laest reviews osv. Desvaerre har jeg saa siden fundet ud af at nuvi 350 har et kaempe bug som goer den naermest ubrugelig for mig til navigering naar man koerer bil.
Ville idag med stor sandsynlighed vaelge en tomtom eller gaa efter et mindre brand, som f.eks route66 eller lign.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. april 2007 - 14:51 #5
Hvad er der da galt med den?
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. april 2007 - 15:40 #6
Den undlader i 70-80% af alle sving, at fortaelle at man skal dreje en 2-300 meter foer man skal svinge, men fortaeller det foerst naar man er midt i krydset
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
20. april 2007 - 15:50 #7
Ja det kan jeg godt se, der gør C550 nøjagtig som den skal og som du gerne ville have.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
20. april 2007 - 17:42 #8
Jeg skal ogsaa snarest have byttet den ud, problemet for mig er blot at jeg har overbevist 3 af mine venner om at koebe en 350, saa jeg skal proeve at faa fremskaffet en rabat ved udskiftning
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. april 2007 - 01:34 #9
har testet 310 eller 320, kan ikke huske hvilken det var, fungerede perfekt i svingene
dog skulle nogle små veje ikke søges på postnummer, men direkte på vejnavn (jvf det jeg skrev ovenfor med kommunegrænser)
Avatar billede martin_moth Mester
21. april 2007 - 09:08 #10
Har garmin C310, virker upåklageligt og finder altid korteste/hurtigste vej

Men tomtom er sikekrt lige så god.

Så køb den pæneste, eller den hvor kort-opdateringerne er billigst!
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
21. april 2007 - 10:53 #11
Så lige i en reklame, om det er et fixet billede af alle tingene ved jeg ikke, men
tomtom 910
Der er der kort, næste sving, afstand til sving, hastighed, antennesignal og ankomsttid. Det kan jo være salgsfub, ovenover er der en opstilling af C550 og der skriver de at den IKKE har TMC og det har den jo som bekendt. De glemmer også at den kan have et ekstra kort/lager isat.
Avatar billede mstaun Nybegynder
23. april 2007 - 17:30 #12
bjornicle:
Hvad var det for en bug du fandt ud af den havde ?
Avatar billede mstaun Nybegynder
23. april 2007 - 17:32 #13
Nevermind - har læst resten nu
Avatar billede mstaun Nybegynder
23. april 2007 - 17:34 #14
Lige pt. tror jeg faktisk det bliver en TomTom One Scandinavia fordi den er pisse billig og fordi det stadig er et kendt mærke.
Den billigste Garmin som er på samme standard koster en del mere (8-900 kr. mere)
Når jeg engang har en del flere penge end jeg har nu så køber jeg den, på det tidspunkt, bedste på markedet.

Mads