Avatar billede olefisk Nybegynder
19. april 2007 - 22:52 Der er 4 kommentarer

Dos program kører på nogle PCere med Xp og ikke på andre

Hej
Har et problem med et Dos-program (Navigator) som jeg ikke kan gennemskue.
Programmet kører fint på nogle XP-maskiner (bla. 28GHz Xeon), men ikke andre XP-maskiner. Alle er fuldt opdaterede.
har sat konfigurationen ens i pif-filerne, samme config.nt og autoexec.nt.
Har prøvet med DOS-BOX hvor programmet som kan køre på de maskiner, som ikke kunne før, man kan så bare ikke udskrive til printer. Derfor du DOS-BOX ikke.
Nogle ideertil løsninger ?
Avatar billede olefisk Nybegynder
19. april 2007 - 22:53 #1
Sorry der skulle stå 2.8GHZ Xeon ikke 28GHz
Avatar billede mcgoat Nybegynder
20. april 2007 - 09:15 #2
Kører du programmet med "cmd" eller med den gamle "command.com" ?
Avatar billede olefisk Nybegynder
20. april 2007 - 09:29 #3
Jeg går ud fra at jeg kører med command.com, da der ikke åbnes en command-prompt hvor progammet efterfølgende startes ?.
Kan jeg da styre om pif-filerne skal benytte cmd eller command.com ?
Avatar billede olefisk Nybegynder
20. april 2007 - 17:33 #4
Jeg har prøvet i både et cmd.exe og command.com vindue at køre programmet. Ingen forskel. Lukker vinduet når programmet startes.