Avatar billede dennism Nybegynder
19. april 2007 - 21:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Helt slettet data?

Tidligere i dag fik jeg ødelagt min partitionstabel og var nødt til at repartitionere hele min harddisk. Da jeg lige havde taget backup, troede jeg ikke, at det var noget problem. Det viser sig nu, at den backup jeg har, kun har taget backup af ikke-eksisternede filer - dvs. at de filer jeg har ændret siden første backup ikke er kopieret over på backup.

Mit spørgsmål er nu, om jeg på nogen måde kan få de filer frem igen? Jeg kører Linux, man kan godt installere Windows, hvis det kan hjælpe?
Avatar billede kalzz Nybegynder
20. april 2007 - 09:30 #1
Der findes et program som kan se data slettet af windows som burde være permanent slettet. Når dataen bliver slettet er det stadig lageret på hardisken når den mængde plads som er til det er fuld begynder så at overskrive det ældeste.
Avatar billede kalzz Nybegynder
20. april 2007 - 09:36 #2
Recuva er et forslag til program som kan gøre dette. Ved ikke om der findes andre, gør der nok

link: http://www.recuva.com/
Avatar billede dennism Nybegynder
20. april 2007 - 11:12 #3
Jeg tror bare vi lukker her. Smider du ik lige et svar - så kan vi dele point?
Avatar billede vejmand Juniormester
20. april 2007 - 11:24 #4
Jeg kender intet til Linux, men på en WinXP har jeg haft stor glæde af GetDataBack.
Min harddisk gik helt død, men programmet skaffede mig næsten alt tilbage, på trods af jeg ikke kunne se én eneste fil på disken.

http://www.runtime.org/gdb.htm
Avatar billede dennism Nybegynder
24. april 2007 - 09:16 #5
.lukker