Avatar billede rickypriv Nybegynder
19. april 2007 - 18:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Redigeret Flash dokument ændrer sig ikke på hjemmeside

Hej

Jeg har et simpelt flash billede, der ikke ændrer sig når jeg uploader til det til hjemmesiden.

Jeg bruger SWiSHmax, og hver gang jeg åbner filen derinde er den fint redigeret, med den nye tekst, men når jeg uploader filen til hjemmesiden, kan jeg ingen foradringer se.

Hvad glemmer jeg ?
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. april 2007 - 18:06 #1
Det et nok en din cache, der gemmer dit sidste besøg. Slet denne, så tror jeg, det duer.
Avatar billede rickypriv Nybegynder
19. april 2007 - 18:15 #2
Du har ret .. kan man ikke gøre noget, så det bliver gjort automatisk på besøgerens computer ?
Det kan jo bare være på "forsiden" som de kommer til først , selvom scriptet går igen på alle andre sider også.
Avatar billede maqhem Nybegynder
19. april 2007 - 18:33 #3
Jeg ved rent faktisk ikke, hvordan man gør dette. Jeg må være dig svaret skyldigt, men det kan du måske nok finde i browser-sektionen.
Avatar billede cpufan Juniormester
19. april 2007 - 22:53 #4
omdøb flashfilen (husk at ændre på html-siden også)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
20. april 2007 - 16:46 #5
cpufan - det ville være lidt besværligt eftersom flash billedet går igen må rigtigt mange sider .. :(
Den tanke havde jeg nemlig også gjort mig.

Jeg læste dog et sted at man kunne tvinge computeren til at hente serverens kopi af filerne ved at sætte ?-tegn efter url'en (eks. http://www.eksempel.dk/indeks.htm?), men jeg kunne ikke se om kdet også gjaldt når man lavede en henvisning til en fil i et script-kald

Mit ser således ud:

<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
  codebase="http://active.macromedia.com/flash4/cabs/swflash.cab#version=4,0,0,0"
  id="bs-flash1" width="825" height="50">
<param name="movie" value="bs-flash1.swf">
<param name="quality" value="high">
<param name="bgcolor" value="#FFFFFF">
<embed name="bs-flash1" src="bs-flash1.swf" quality="high" bgcolor="#FFFFFF"
    width="825" height="50"
    type="application/x-shockwave-flash"
    pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash">
</embed>
</object>
Avatar billede alexander_j Nybegynder
22. april 2007 - 10:45 #6
Problemet er vel ikke så stort, når folk har lukket deres browser, så er denne del af cachen vist nulstillet og så ser de den nye flashfilm.
Medmindre du opdaterer den flere gange i timen?
Avatar billede maqhem Nybegynder
22. april 2007 - 11:06 #7
Hvis du er ude efter at skulle kunne opdatere din fil uafhængigt af brugerens cache, så burde du opbygge din side dynamisk, så den selv henter billeder, tekster og interfaces fra eksterne directories, filer og/eller databaser. Så kan du opdatere dit data uden at skulle åbne Flash-filen, og data hentet udefra gemmes ikke i brugeres cach, og så er problemet faktisk løst. Hvis du ikke er så ferm til ActionScripting, så ved jeg, du kan finde eksempler på eksperten på det hele. Det er faktisk utrolig nemt.
Var dette måske en løsning...?
Avatar billede rickypriv Nybegynder
22. april 2007 - 21:56 #8
Ja, det var da en god tanke maghem ..

Smider du lige et svar for hjælpen ? :)
Avatar billede maqhem Nybegynder
22. april 2007 - 22:04 #9
Jo, jooh. Og så lige den ordinære rettelse: maqhem ;)
Avatar billede rickypriv Nybegynder
23. april 2007 - 08:01 #10
Sorry .. det går lidt for stærkt nogen gange .. maqhem .. ;)