Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 10:30 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Lydkort problemer i WinME

Hej,

Jeg ville høre om der var nogen som kunne hjælpe mig med følgende:
Mit lydkort virker ikke, eller det virker halt!
Jeg kan ikke afspille lyde i Windows og i spil. Men i Winamp køre det fint, hvis jeg skruer ekstra op på mine højtalere...
Jeg har prøvet at geninstallere det hele op til flere gange, men problemet fortsætter. Det der er endnu mere mærkeligt er, at i enhedshåndtering står der er enheden virker fint. Men i \"enhedshåndteringen\" under Sounds and Multimedia siger den at \"Driver is enabled but due to an unknown problem.\"

Her er mine system oplysninger:

Windows ME
SB 16 Value Pnp lydkort (ISA).
AMD Athlon 650 MHZ
Leadtek Geforce 256/SDR

Håber i kan hjælpe!

Med venlig hilsen
Thomas Thomasen
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 10:35 #1
Er der ikke en service pack til winMe, prøv at gå i start - windows update - det er øverst oppe i start menuen.

Du kan også prøve at flytte lydkortet til et andet slot, nr.5 så vidt jeg husker.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 10:38 #2
Nede i det lille vindue, hvor dine residente programmer ligger er der en lille højtaler, prøv at dobbeltklikke på den, så kommer indstillingerne for lyd op, se om der nogle flueben der kan sættes! Se med samme efter, hvor højt lyden er skruet op.
Avatar billede jammerlab Nybegynder
31. maj 2001 - 10:39 #3
HeHe det lyder som om du har skruet op for den lydstyrke(main) men ikke op for din midi sound... kig lige på det
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 10:39 #4
Nu bruger du vel også de rigtigte driver?
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 10:53 #5
Mon ikke du skal opdatere din driver!!! http://www.cdrom-guide.com/messages/36006.html
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 11:29 #6
Hej igen,

Jeg prøvede at flytte kortet, men det hjalp ikke. Hvis jeg bruger at bruge volumekontrolen får jeg blot en fejlmeddelse der siger at jeg enten ikke har noget lydkort, eller også virker det ikke.
Så desværre :-(
Jeg har prøvet at lede efter nye driver på Creative\'s site, men har ikke fundet nogen.
Jeg har fundet noget inde på driverguide.com, som jeg lige prøver. Så vender vender jeg tilbage. 5 min.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:34 #7
Ka\' prøve med et andet lydkort?
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:36 #8
Prøv lige at se på dine irq i winme!
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 11:42 #9
Driver fra driverguide løste ikke problemet.
Jeg kan desværre ikke prøve med et andet lydkort.
Jeg skal have lidt hjælp med IRQ i Winme. Håber du kan give mig det!
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 11:47 #10
Så vidt jeg husker (bruger selv win2k ;o)) skal du ind i denne computers egenskaber/hardware/enhedshåndtering, så skulle du gerne kunne se alle de systemting du har, oppe foroven vælger du irq - som sagt jeg ka ikke lige huske det.
Avatar billede makse Nybegynder
31. maj 2001 - 11:48 #11
Har du to udgange på kortet? Og hvis du har, bruger du så Speaker Out?
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 11:55 #12
Fundet det. Hvad skal jeg så

Jeg har kun en udgang på kortet.
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 11:57 #13
makse>>Det er vel ikke muligt at bruge en w98 driver
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 11:58 #14
Nej, det er ikke muligt. Jeg har prøvet det.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. maj 2001 - 12:28 #15
Hejsa......
Vil lige høre dig, om du har prøvet med denne driver ???? Det er godt nok til en Win98, men med lidt held burde den virke...:-)
http://www.creative.com/support/files/download.asp?prod=sb_16&OS=Win98&reg=1&select=Get+Files

Good luck

Mr.Athlon
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
31. maj 2001 - 12:31 #16
Har lige været en tur på deja.com.....og det viser sig, at en del har haft probs på samme måde som du har........de fleste har fået løst det, ved at opdatere deres chipset på mobo......har du evt. prøvet det ??

Mr.Athlon
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 12:33 #17
Har jeg prøvet :-)
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 12:35 #18
En anden løsning kunne være at købe et nyt lydkort, de er ikke så dyre i dag, du bruger måske bare en masse tid på noget der ikke kan løses.
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 12:58 #19
Jeg tror jeg har fundet kernen i problemet. Jeg prøvede at køre Dr. Watson, som kom med følgende diganose: \"The file mmsystem.dll is not listed in the [boot] section of system.ini.  Multimedia services may be erratic.\". Så hvis en af jer køre ME, så kunne i måske vise mig [Boot] delen af system.ini (nederst). På for hånd tak!

Mvh.
Thomas
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 13:15 #20
Det lyder godt, søg på ini-filen og tag en backup af den inden du retter i den, den er nok også skrivebeskyttet.
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 13:16 #21
Jeg havde osse et dll problem i http;//www.eksperten.dk/spm/68305 også om creative
Avatar billede thomasreby Nybegynder
31. maj 2001 - 16:55 #22
Stop alle tanker om drivere. Brug ME standard drivere til ISA kort eftersom der ikke har vaeret nye drivere til disse kort siden win95/98. Check din directX configuration, eventuelt opdater.
Avatar billede retaxes Nybegynder
31. maj 2001 - 19:06 #23
thomasreby> Jeg syntes at php guru fandt ud af at mmsystem.dll ikke optrådte i system.ini filen, så selvom den ligger der har systemet ikke fundet den.
Avatar billede php_guru Nybegynder
31. maj 2001 - 22:01 #24
Hej igen,

Jeg skal bare bruge en der cpy n\' paster boot delen af deres system.ini fra ME. Så skulle der virke!

thomasreby har ret. Der er ikke nogen nye...
Avatar billede php_guru Nybegynder
01. juni 2001 - 11:03 #25
Er der ingen som køre Winme??
Avatar billede thomasreby Nybegynder
01. juni 2001 - 12:00 #26
Rolig Mulle, vi har ogsaa andet at lave...

[boot]
oemfonts.fon=vga850.fon
shell=Explorer.exe
system.drv=system.drv
drivers=mmsystem.dll power.drv
user.exe=user.exe
gdi.exe=gdi.exe
sound.drv=mmsound.drv
dibeng.drv=dibeng.dll
comm.drv=comm.drv
mouse.drv=mouse.drv
keyboard.drv=keyboard.drv
*DisplayFallback=0
fixedfon.fon=vgafix.fon
fonts.fon=vgasys.fon
386Grabber=vgafull.3gr
display.drv=pnpdrvr.drv
SCRNSAVE.EXE=

Denne ME PC har et SB Player 5.1 kort i sig, mine egne maskiner koerer Windows 98 med alm Live og 1024 kort. Skal du bruge de data ogsaa?
Avatar billede php_guru Nybegynder
03. juni 2001 - 15:09 #27
Tak Thomas, nu virker det hele igen!
Avatar billede php_guru Nybegynder
14. marts 2002 - 15:06 #28
Hvis du lige laver et svar får du pointne