Avatar billede galle Nybegynder
18. april 2007 - 23:05 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm når bærbar kobles til stationær skærm

Hej

Indtil for 2 timer siden virkede min bærbare (Dell Inspiron 8000) fint sammen med min dooking station og min stationære skærm.

Nu kan jeg kun se musemakøren på en sort skærm (den stationære).

Det hele kom sig af at skærmopløsningen på den bærbare blev ændret fra 1024x768 til 460x600 når jeg koblede den til den stationære skærm. Dette var jeg blevet træt af at rette hver gang jeg startede maskinen, så en gang for alle, ville jeg ændre skærmindstillingerne. Dette har desværre bevirket at den bærbare stadig fungere perfekt når den er ude (og åbnet) af dooking stationen, men når den sidder i, så kan jeg efter opstart kun se en curser på en sort skærm? Jeg kan sagtens bevæge den, men intet se.

Hvad pokker har jeg lavet og hvorfor kan jeg ikke rette skærmindstillingerne på den bærbare? (den retter tilbage hver gang jeg forsøger at ændre noget).

Hjælp :-)
Avatar billede robotten Praktikant
19. april 2007 - 08:49 #1
Prøv at slette skærmkortet i enhedshåndteringen, og lad pc'en finde det igen.

Prøv også at starte op i fejlsikret tilstand, og se om der kommer billede på skærmen.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2007 - 08:56 #2
prøv at trykke  på "fn" tasten og F8 samtidig og vent et par sekunder.
Sker der intet så prøv igen
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. april 2007 - 11:46 #3
noget kunne tyde på at opløsning er gået i ged og skærm billedet er blevet så stort at alle ikoner knapper osv er uden for det område der vises på skærmen og derfor ses kun markøren.  Et sådan problem kan skyltes, at din bærbare har en anbefalet opløsning som når du sætter den i din docking station bliver overført til stationær skærm, som ikke korrekt kan vise samme opløsning som bærbar skærm.  prøv at checke opløsningen og om nød vendigt ret den.

har også oplevet at en genstart kunne løse et sådan problem

Nåh - held og lykke :)
Avatar billede cyberspace Nybegynder
19. april 2007 - 11:48 #4
under skærm indstillinger har du vel skærm 1 og skærm 2  prøv evt. at rette dem til mht skærm opløsning
Avatar billede galle Nybegynder
20. april 2007 - 23:17 #5
Hej alle
Tak for svar.
Har rodet lidt frem og tilbage - og svaret fra Cyberspace hjalp mig mest, da jeg nu har skærmbillede igen. Desværre i en meget lav opløsning, så jeg skal rette det hver gang. Hvordan kan det være at computeren "glemmer" indstillingerne?

PS: Hvordan er det lige jeg giver point?

mvh
Avatar billede robotten Praktikant
21. april 2007 - 20:11 #6
Avatar billede galle Nybegynder
22. april 2007 - 22:59 #7
Okay så siger jeg tak for hjælpen :-)
Avatar billede galle Nybegynder
22. april 2007 - 23:02 #8
??? Nu har jeg trykket på svar - mendet er kun mig selv der står på listen under Accepter??? Det er da vist ikke korrekt. Kan jeg ikke lige få en forklaring :-)
Avatar billede robotten Praktikant
23. april 2007 - 11:23 #9
DEt er fordi, du er den eneste pt., der har givet et svar. Bed dem du vil give point om at ligge et svar. Så kommer de frem o boksen også. Så kan de markeres og tildeles point.
Avatar billede cyberspace Nybegynder
24. april 2007 - 08:05 #10
smider lige et svar (i tilfælde af du syntes jeg skal have point)
Avatar billede galle Nybegynder
24. april 2007 - 20:05 #11
Ja, men så forstår jeg da bedre - Tak for hjælpen :-)