Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 15:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er 7600GO 256 MB ddr2 eller 128 MB ddr3 bedste bærbare til spil ?

Min kærestes veninde leder efter en god spillemaskine for hendes børn.
Måske endda med Oblivion i lavere opløsning og definitivt Sims 2 !

Til den samme pris har jeg fundet to bærbare fra Toshiba og Fujitsu-Siemens (herefter forkortet til T og FS)
der hedder Qosmio F30-114 og Amilo 1556 (herefter forkortet til F30-114 og A1556).

Nu er det sådan at FS A1556 har en Core 2 Duo 1.66 GHz (T5500) med et Geforce Go 7600 på 256 MB DDR2
mens T F30-114 har en Core Duo 1.66 GHz (TT2300) og et Geforce Go 7600 på 128 MB DDR3 ...

HD, systemRAM er det samme - bortset fra at man får XP media center på T istedetfor XP Home på FS.

HVILKE 3Dmark-resultater kan jeg forvente fra disse kombinationer og HVILKE spil kan/kan man ikke spille ordentligt ?

Hvilken ville du vælge ?

Tak på forhånd, for at tage dig tid til at hjælpe mig !!!
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:36 #1
Umuligt at sige 100%
Der spiller alt for mange ting ind såsom driver versioner, BIOS version, indstillinger i Speedsted osv osv.

Jeg ville tage Fujitsu maskinen da den er super hæftig kontra prisen!

Qosmio F30-114 er en klods og du betaler for alt det "crap" der er med idover selve maskinen.
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:37 #2
PS. En spillemaskine for børn...

Hvor gamle er de børn ?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:39 #3
"Min kærestes veninde leder efter en god spillemaskine for hendes børn.
Måske endda med Oblivion i lavere opløsning og definitivt Sims 2 "

Begge maskiner kan afvikle de spil. Oblivion kan dog suge max hvis den pressen med max opløsninger. Det spil nakker langt hovedparten af endnu kraftigere maskiner.
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 15:48 #4
Ærgeligt at man ikke kan høre om/se nogle konkrete 3dmark-målinger ; eller om hvad folk kan spille på disse to bærbare !

Hmmm , håbede nogen havde testet Oblivion og Sims 2 på lignende (CPU/GPU) bærbare
(begge er 15,4 " på 1280 x 800) og hvordan andre spil som Doom, Quake, HL2 , Far Cry eller Ghost Recon klarer sig ?

Det er en pige og dreng i præ-puberteten ... men alle deres venner/veninder spiller nævnte spil - selvom de måske ikke helt forstår dem !
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 15:51 #5
Jeg er NÆSTEN tilfreds med dit svar, men gider du lige læse den kommentar jeg har skrevet angående 3Dmark og reelt udførte test med disse tunge spil ...
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:52 #6
Du kan spille alle de spil du byder dem. Det handler bare om hvilke settings de smides på. Der er ikke grund til nervøsitet. Selv maskiner til 20.000 hakker i Oblivion med max settings ;)

Ejer laptopworld.dk, så kender problemet du snakker om.
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:53 #7
Kig på vores site. Der er mange anmeldelser med maskiner med GO7600
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 15:56 #8
OK, OK - men visse personer påstår at det er bedre at have 256 MB DDR2
end 128 MB DDR3 på et grafikkort ...
At det er en bedre dualprocessor på FS'en er måske det mest afgørende i virkeligheden ?
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 15:58 #9
Kan man skifte grafikkort på begge ?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 16:00 #10
Fordelen ved Core 2 Duo er den har 100% 64bits understøttelse. FRa DDRII og til DDRIII og i dette tilfælde GDDRIII er der en forskel, men ikke noget du skal tænke på.

Jeg ville tage denne http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316219
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 16:00 #11
Det kan man godt, men du kan ikke selv gøre det. Det skal de gøre fra producentens side, men du får dem ikke til det.
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 16:11 #12
OK, du får dine point - men hvorfor kan man ikke selv gøre det hvis man har bygget stationære selv i over 10 år ..?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 16:44 #13
det er loddet på bundkortet