Avatar billede busch-jensen Nybegynder
18. april 2007 - 14:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

CPH Metronet 8 mbit forbindelse - flere pc'ere.

Hej

Jeg har et internet-abonnement hos CPH Metronet, og det virker helt fint.

Nu vil jeg dog gerne have koblet mere end 1 pc på linjen.

Hvordan jeg lige får dette korrekt sat op, har jeg dog endnu ikke kunne hitte ud af.

Det jeg ved er, at jeg har et fast IP nummer, og at det skulle være muligt at sætte sin egen DHCP server op.

URL til PDF udgaven af Dlink modemet:
http://www.skymarket.co.uk/adsl/drivers/modems/DSL-300T/DSL-300T%20Manual-100-Quick.pdf

URL til PDF udgaven af Zonet router/switchen:
http://www.zonetusa.com/ProductDownload/ZSR0104CP%20Manual.pdf

Umiddelbart burde det være lige til - altså konfigurer Zonet'et jvf. illustrationen på side 19 i ovennævnte Zonet pdf udgave, men indtil
videre er det ikke lykkedes mig, så få begge computere er online.

Måske er det konfigurationen af klienterne, som jeg roder rundt i. De skal vel blot være sat op med DHCP enabled og standard gateway
matchende IP nummeret på Zonet'en - f.eks. 192.168.100.1 (og uden angivelse af DNS servere eller et specifikt IP nummer til klienten).

Er der nogen, der har erfaringer med CPH Metronet og flere computere - eller kan hjælpe mig lidt videre med konfigurationen af henholdsvis router og klienter.

Med venlig hilsen
Busch-Jensen
Avatar billede reving Nybegynder
22. april 2007 - 22:03 #1
Har du husket at sætte netkortene i de 2 pc'er til DHCP
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
23. april 2007 - 14:33 #2
Ja, jeg har sat de to computere til at benytte DHCP - og standard gateway går jeg ud fra skal være sat til IP nummeret på den router / switch, som jeg benytter (Zonet)
Avatar billede reving Nybegynder
23. april 2007 - 16:36 #3
På hver pc skal der for netkortet under
Internetprotokol (Tcp / Ip ) krydses af ud for " Hent automatisk en Ip adresse "
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
13. juli 2007 - 17:46 #4
reving - Ingen ændring. Jeg tror, at jeg vil forsøge, at skaffe et USB netkort til den computer, der ofteste er tændt, at så via Windows XP dele internetforbindelsen, så alle computere kan koble op via den delte forbindelse på det tidspunkt. Tak for input!
Avatar billede busch-jensen Nybegynder
10. september 2007 - 08:12 #5
Svar: det letteste er, at dele internet forbindelse på en værts computer, og så sætte de efterfølgende computere op via en switch / Hub. Så kan de alle få glæde af netforbindelsen.