Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 08:46 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Billede i Outlook Express

Er der nogen der ved hvordan man får et billede eller animation med i sin mail når man sender, alså ikke bare som  attachment, men f.eks. så der fremstår et logo i toppen af mailen som på et brevpapir når modtageren får det, eller en flash eller gif animation for den sags skyld.

Jeg har før set mails med begge dele men kan ikke \"hit u af det\"
Avatar billede jammerlab Nybegynder
31. maj 2001 - 08:48 #1
HeHe kan man ikke bare lavde den som Html og så sende den som en Html side...? Det er vel det der sker når man modtager såden en mail... jeg har set det før :) Rimelig sikker på det er såden det skal gøres...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. maj 2001 - 08:49 #2
du skal lave din mail i html og derefter lave en ny mail hvor du oppe i menuen vælger \"send mail ved hjælp af\" og derefter \"url\" og skriver stien til din html side på din harddisk. Hæng mig ikke op på om min beskrivelse er 100% korrekt da jeg ikke har en Outlook Express lige her hvor jeg sidder nu :)
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 08:54 #3
Jeg tror du skal i format/baggrund/picture///
Avatar billede jammerlab Nybegynder
31. maj 2001 - 09:02 #4
HeHe så havde jeg vek ret :)
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 09:08 #5
Det er Outlook Express jeg skulle bruge det til, det med format/baggrund/picture kan jeg vist kun gøre i den almindelige outlook som har flere funktioner.
Men jeg syntes heller ikke lige det er helt optimalt hvis man skal til det.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. maj 2001 - 09:10 #6
du skal lave det i html hvis du skal have roterende giffer og andetr sjov :)
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 09:11 #7
Hov jeg glemte lige...
Det eneste send mail  v.h.a er også i den almindelige Outlook, og det er bare der man vælger den konti man sender ved hjælp af, så det virker altså heller ikke...
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 09:16 #8
alm.Outlook???? den jeg bruger er 5,5
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 09:19 #9
tools/options/send/html
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. maj 2001 - 09:21 #10
I Outlook Express 5.5 (UK udgave) går man op i menuen under \"Message\", vælger \"New message using\" og klikker på \"Webpage\". I den box der kommer op, skriver man så stien til det html dokument man vil have i sin mail. Giffer og andre finurligheder loades automatisk ind sammen med html dokumentet og mailen er klar til afsendelse eller videre redigering.
Avatar billede francke Nybegynder
31. maj 2001 - 09:25 #11
maclas>>Hvad forskel er der på den alm. Outlook og den du bruger???
Avatar billede Trez Seniormester
31. maj 2001 - 09:32 #12
du kunne også bare gå ind og redigere i de brevpapir der ligger i Outlook Express, og så bruge det du selv laver.

/Trez
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 10:08 #13
francke - Forskellen på Express og alm. Outlook er at den alm. Outlook har flere funktioner m.m., Outlook Express er temmelig enkel, så vidt jeg kan se.
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 10:11 #14
Det hele skulle gerne virke i en vers. 5.0, ellers risikerer jeg at der er mange modtagere der ikke kan se en skid.
Avatar billede dana Nybegynder
31. maj 2001 - 10:35 #15
Jeg har den Engelske udgave af OE.

Klik på New Mail - Klik på Insert - Klik på Picture (for at alle punkterne i menuen ikke skal være \"grået\" ud, så skal du lige klikke nede i det store hvide skrivefelt i mailen)- der kan du klikke på Browse...  og finde den fil som du vil indsætte.
Når du har fundet filen som du vil indsætte, så klikker du ok og filen bliver indsat i din mail, hvor du kan se den med det samme.

:)
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 10:53 #16
Ja, men er det ikke vers. 5.5. du kører??? Det vil så ikke virke for modtagere der kører vers. 5.0.
Avatar billede dana Nybegynder
31. maj 2001 - 11:00 #17
Jeg kører version 6.0 - men iøvrigt kan du aldrig være sikker på hvilken version, som modtageren bruger, kan du? Iøvrigt har der ikke været den store forskel lige omkring dette op igennem versionsforløbene.

:)
Avatar billede Trez Seniormester
31. maj 2001 - 11:03 #18
Hvis du køre verson 6.0 har du en beta version, for den er ikke released officielt endnu, så der kan være fejl i den.

/Trez
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 11:08 #19
De fleste virksomheder med bare den strøreste dummernikkel til at styre deres IT vil idag nok køre vers. 5.0, det er de færreste jeg har oplevet der ikke opgraderer deres IE og OE mindst en gang i året.
Avatar billede Trez Seniormester
31. maj 2001 - 11:13 #20
Tror næsten ikke du kan opdrive en version 4.0 eller mindre idag.

/Trez
Avatar billede dana Nybegynder
31. maj 2001 - 11:28 #21
Trez> Der er kun udgivet en beta version af 6.0, men det har ikke rigtigt noget med sagen her at gøre.
maclas> Det er ikke alle virksomheder, der bruger
OE som e-mail program. Der findes andre programmer.
:)
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 11:31 #22
Det er jeg skam udmærket klar over, vi bruger selv Firstclass.
Avatar billede mf Nybegynder
31. maj 2001 - 14:46 #23
Du kan åbne billedet/ani. i foreks. word ell. IE og h-klikke kopier og i ny mail i OE skal du bare trykke sæt ind.
Det virker for mig

mf
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 14:56 #24
Det virker desværre ikke for mig, hverken med gif eller noget som helst... Men stadigvæk er det OE 5.0
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. maj 2001 - 14:59 #25
så opdater til en nyere version  :)
Avatar billede maclas Nybegynder
31. maj 2001 - 15:12 #26
Det SKAL virke i en version 5.0 som skrevet ovenfor, så er jeg også lidt sikret på at et program som Firstclass understøtter det...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
31. maj 2001 - 15:15 #27
HAR du prøvet dette som jeg skrev tidligere: \"I Outlook Express 5.5 (UK udgave) går man op i menuen under \"Message\", vælger \"New message using\" og klikker på \"Webpage\". I den box der kommer op, skriver man så stien til det html dokument man vil have i sin mail. Giffer og andre finurligheder loades automatisk ind sammen med html dokumentet og mailen er klar til afsendelse eller videre redigering.\" ?
det er ikke menuen i en ny email jeg omtaler men selve menuen i OE!
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
01. juni 2001 - 05:22 #28
den metode Dana bskriver er korrekt, jeg bruger den med 5.5 og sender mails med animerede gif og baggrundslyde på den måde.

Min ene datter har OE 5.0, og hun kan sagtens se de mails jeg sender, og høre lydene.

Avatar billede sanne7913 Nybegynder
01. juni 2001 - 05:23 #29

skulle ha\' været en kommentar