Avatar billede glennda Nybegynder
18. april 2007 - 11:36 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til valg af cpu core 2 duo 6300/6600 vs Amd64 x2 6000

Hej jeg har brug for lidt hjælp til valg af en ny cpu til mit system.
Hvad skal jeg vælge og hvorfor  ? er strømforbrug vigtig
Den skal bruges til spil så grafikkort bliver et geforce 8800 gts 320 mb.Og til surfning og alt ja hvad man bruger en pc til.
Socket AM2 og fremtid ?
socket 775 og fremtid ?
jeg har kigget på de store bundkort fra gigabyte (am2) m59 sli s4 og s5 ? Men de er jo ikke helt nye
og til 775 ga 965p dq 6 ! som vist også understøtter fsb 1333 !
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 12:01 #1
core2duo E6600 er helt sikkert en af de bedste CPU´er på markedet PT hvis man ser på ydelse/kr. Køber du en core2duo er der som sådan ingen grund til at tage et mobo der understøtter fsb1333, core2duo kører 1066mhz fsb.

Du kan sammenligne forskellige CPU´s i forskellige tests her
http://www23.tomshardware.com/cpu.html?modelx=33&model1=432&model2=433&chart=170

Du kan jo sige til hvis du gerne vil have forslag til bundkort.
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 12:04 #2
1.
Hvad skal jeg vælge og hvorfor  ? er strømforbrug vigtig

En god kvalitets PSU = stabil levering af strøm. Hertil er e dyre modeller ofte langt mere støjsvage end de billige udgaver.

2.
Socket AM2 og fremtid

AM2, 775 osv - har alle en begrænset levetid. I dag går udviklingen markant hurtigt, og hvad der er nyt i dag er gammelt i morgen. Dette issue er man nødtil at acceptere. Køb ind efter dine krav nu, og ikke om 365 dage. Du kan altid blive fremtidssikret eller komme på forkant med udviklingen - beklageligt ;)
Jeg ville dog klart! råde dig til at tage Intel baseret maskiner iform af Core 2 Duo /Conroe. Den vil holde dig ind i kampen et stykketid fremover.
Vælger du Intel, så stil efter 965 chipsættet eller det nye chipset nForce 680 SLI. 680 viser imponerende styrke
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=38492
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 12:15 #3
AMD var nu smarte da de søsatte AM2. Den kom passende imellem Intels processor udvikling, og burde ha´givet AMD et solid forspring. Dette holdte så bare ikke da Intel frigav Conroe/Merom ;)
Dog formår AMD at ramme rigtigt med budgetvenlige priser vs. Intel konsekvente dyrere modeller. AM2 vs. 939 frembragte selvfølgelig spændende nye processorer og en snalg relancering af gamle modeller på nye flasker. Her tænker jeg på Sempron, Athlon 64 X2 og 64 FX serien. Dette også imod de tidligere havde socket 754, 939 og endelig socket  940, så vil alle nu kræver socket AM2. De nye modeller er som I nok ved 5000+ FX62 osv osv som begge er baseret på en solid Windsor kerne. Hertil integrerede AMD - AMD's Pacifica Virtualisation Technology og SSE3 som forbedrede strømforbruget. Men der er kun en major player på markedet pt – Intel!
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 12:16 #4
Man skal også lige huske den nye processor der er baseret på 0.09µ-fabrikationsteknologi
Avatar billede glennda Nybegynder
18. april 2007 - 12:22 #5
Hej og tak for jeres svar,
jeg er bare i vildrede over hvilken cpu af de 3 6300/6600 og den nye amd64 x2 6000+
Jeg skal vælge og netop inde på tomshardware cpu / viser det sig at x2 6000+ faktisk er med fremme så dette gør ikke mig vælg nemmere !
til drgonzo. grunden til jeg nævnte det med fsb på de 1333 på gigabyte var at der måske kom en nye cpu snart men den hastighed !! måske :-).
og jow tak forøvrigt til forslag til bundkort lidt viden er altid at fortrække :-)

til huset :-)
jeg har har kig på bla corsair 520w eller 620w som begge har atx 2.2.
jeg syntes bare at et mobo og cpu og ram og kort er næsten 800/til 1000 dyre hvis jeg vælger 6600 frem for amdx2 6000+ men x2en er jo lidt gammel efterhånden men 6300 ydere dårligere. okay så kigger jeg lige efter et 680sli mobo også :-)
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 12:44 #6
Jeg ville tage E4300 og voldclocke den ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 12:47 #7
Jeg ville tage en E6600 til ca 2000kr
ASUS bundkort til ca 800kr P5B AiLiftestyle series P965
2 GB ram 800mhz CL4 1300kr
Avatar billede glennda Nybegynder
18. april 2007 - 13:23 #8
takker jeg er ikke så meget til at overcloke :-(.
drgonzo :hvilke ram er det ? kan du evt smide et link ? :-)
kan du ikke smide et svar også.
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 13:36 #9
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240387 OCZ enhanced latency pc-6400 800mhz CL4 1349.00kr

Skriv hvis der er andet :)
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 14:03 #10
Huset - Hvis du laver ren FSB OC på E4300, låser gfx clock og ram timings, hvor højt kan den bankes op?
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:24 #11
Jeg har set dem ramme 3GHz på et Gigabyte DS3
Her mener jeg en af rekordernes afvikling af SuperPi 1M ved 3420 MHz, hvilket er knap 90% overclock!! Det krævede også 1,5volt som kan brænde lortet af.

Toppen er 3735 MHz med 1,6 kølet med Scythe Infinity. Men det giver ikke et 100% stabilt kørende system.

De fleste der har leget med OC på en Conroe ved det ikke er processoren i sig selv der siger stop, men bundkortet. Det fede ved en conroe er jo den som default er udstyret med høj FSB og lav multiplier
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:31 #12
Med andre ord!
Kan man styre et OC, så er E4300 E4300 ”bang for the buck

Ulempen er:
Varmen
Ingen VT

Gider opretter ikke clocke, så er E6300 ganske lækker pga dens højere FSB samt lidt bedre frekvens.
E4300 ligger sig pænt op af X2 3800+ i standard indstillinger, og prisen er ikke langt fra hinanden. Men begynder man at clocke 3800+ vs. E4300, så taber 3800+ STORT!!
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 15:40 #13
Toppen er 3735 MHz med 1,6 kølet med Scythe Infinity. Men det giver ikke et 100% stabilt kørende system

vildt nok..
Avatar billede huset Praktikant
18. april 2007 - 15:43 #14
Ja, det er jo ikke noget man selv skal forvente at få sin E4300 på, men nogle kan ( er ikke en af dem selv) Men flot med 1,6V ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 16:07 #15
huset - får nok brug for din hjlp om 14 dage når min nye com kommer, så skal der clockes
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 16:37 #16
Hej glennda

Overclockning (OC) behøver ikke være svært eller farligt.  Bare hold den indenfor rimelige grænser og selvom varmen tærer lidt mere på komponenterne er det ligegyldigt for du får aldrig brug for de samme komponenter om 6-8-10 år hvor elektronik-udviklingen igen-igen er nået længere !
Køb en billig E6300 og sæt den til f.ex. at køre 2,8 GHz (50 % OC) og et 8800GTS320MB du får op i omegnen af 600/2000 (kan varierer til begge sider) og med et par gode RAM
(bruger selv 2 x 1 GB Corsair XMS2 Dominator PC2-8500CL5/1066 MHz sat til SYNC i BIOS 800/1600 med timings 4-4-4-8-1T)
kan du bryde 10.000grænsen i 3Dmark06 ...
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 16:42 #17
Bruger iøvrigt den dyre Striker-udgave af ASUS P5N32-E SLI
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=258315 - men begge kan klare de 1333 MHz du snakker om og er stort set lige gode overclockere !
Avatar billede danishdk Nybegynder
18. april 2007 - 16:48 #18
PS : Uden OC på CPU & GPU fik jeg dog alligevel over 7500 i 3Dmark06 ...
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 20:42 #19
spørger er netop ikke til OC, og at give en nybegynder det råd at de bare skal OC 50% er da helt hen i vejret, med mindre du ønsker de skal brænde noget af. Du snakker ram timings mm til en der ikke er den store kender. Det lader til du bare har OC uden at tænke på pci-e clocken hvilket kan være en stor fejl. Med det bundkort du foreslår + de ram, ville det værre billigere at købe E6600, pc6400CL4 ram og et ok P965 bundkort, hvilket fint dækker alle behov..

3dmark er et skod program at teste din comz potentiale med efter OC. Prøv en CPU-Z torture test i 5 timer, passmark performance test, sisoft sandra bench så vil du få nogen meget mere brugbare data end fra 3dmark
Avatar billede glennda Nybegynder
18. april 2007 - 21:39 #20
Men I skriver ikke helt hvorfor jeg skal vælge 63/6600 frem for amd x2 6000
Jeg har netop en gang haft en pentium 4 hvor jeg kom fra en amd xp og p4 var bare så sløv i win xp og da jeg så skiftede til amd64 xp3200+ var alt godt igen, det er derfor at jeg er bange for at dou 2 core er sløv i win xp/vista igen ?? er den det i forhold til amd64 x2 6000+ ?
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 22:13 #21
Jeg har aldrig købt andet end intel og kommer ikke til det forløbigt. Selv da AMD havde ydelse/kr/watt kronen, var intel stadig af en meget højere kvalitet. OC, holdbarhed, varme resistens mm der kan AMD slet ikke være med. Så vidt jeg husker bruger 6000+ også en del mere strøm end c2d.
Avatar billede danishdk Nybegynder
19. april 2007 - 01:00 #22
Undskyld Dr Gonzo :-) men efter mange år med PC-erfaring ved jeg udmærket hvad jeg snakker om !

At overclocke E6300 50% til 2,8 GHz er faktisk tamt for Core 2 Duo - mange presser den langt over 3,5 GHz (Everest vurderer grænsen til 3,8 GHz) så det er totalt ansvarligt.
Havde jeg DERIMOD sagt glennda skulle overclocke en Pentium4 med 50 % ville det være til den lukkede ... men Intel gik jo netop et skridt tilbage til Pentium 3 og Pentium M (netop Pentium M'erne revolutionerede historisk med overclockning op mod 100% og utroligt lavt strømforbrug i modsætning til Pentium4 Prescott man slet ikke turde overclocke af hensyn til el-regningen !)
fordi det var en bedre arkitektur med "rum" til OC og udviklingen af Core Duo og 2 Duo som kun en nonne ikke ville overclocke !

Jeg snakker RAM timings så glennda hurtigere fanger de vigtige sider af OC istedet for at gøre OC til noget mystisk kun få er indviede i.

Ja man skal tænke på PCI-e clocken og det troede jeg du vidste at man først hæver til sidst, når man ved hvor grænsen for en stabil OC af grafikkortet er ...

De RAM jeg foreslår er en dejlig fremtidsinvestering, men dyre; og det er ikke sikkert de er gode for glennda, men andre der sidder her og læser 4-4-4-8-1T tænker da nok at det umuligt kan være DDR2-RAM, ikke ?
Men de er UnderClockede (UC) fra 1066MHz til 800MHz og så falder deres RAMtimings fra 5-5-5-18 pludseligt !
At jeg i Everest Ultimate Edition (er det nu også et skod-program ?) får 10.088MB/s i "Læs Hukommelse", 7240MB/s i "Skriv Hukommelse", 6996MB/s i "Kopi Hukommelse" og 51,7ns i "Latent Hukommelse" er da nydeligt; ihvertfald ligger ALLE 4 resultater på førstepladsen !

At jeg desværre må "nøjes" med en tredjeplads til E6300 under 4x Xeon 5140 og 4x Xeon X3210 er jo ærgeligt (!!!) MEN det trøster mig lidt at 2x Core 2 Duo E6700 kun i EEN af de 6 CPU-test er bedre ...

Jeg får iøvrigt nøjagtigt de samme fine resultater i Sisoft Sandra og andre "pålidelige målemetoder" - fnys !

iøvrigt er 10.000 i 3Dmark06 ikke vildt imponerende for E6300/8800GTS320MB idet mange andre har nået 11-12.000 men det at Everest, Sisoft Sandra, Prime95 etc. viser nøjagtigt det samme, får mig (og sikkert mange ändre) til at konkludere at 3Dmark-testene er langt mere pålidelig en nogen Muppetfigur !!!

Så glennda, lad dig ikke skræmme af lyseslukkere, du kan også OC !
Og Dr Gonzo er ikke mere Doktor end jeg er Brad pitt !
Avatar billede danishdk Nybegynder
19. april 2007 - 01:44 #23
PS:  Jeg skriver faktisk kun at JEG anvender disse lækre dyre RAM,
      man kan sagtens nøjes med pc6400CL4, men ikke hvis man arbejder
      med professionel videoredigering i Adobe P.S....

Og så lad os regne lidt på Dr Gonzo's anbefaling:

      E6600 koster 2128 (incl. fragt)
      pc6400CL4 omkring 1400 for 2 x 1 GB
      Abit B9 koster 882 (incl. fragt)

                IALT 4410 kroner

        for et no-future-bundkort
          med en over-prize CPU

      E6300 koster 1239 (incl. fragt)
      pc6400CL4 omkring 1400 for 2 x 1 GB
      ASUS P5N32-E SLI koster 1556 (incl. fragt)

              IALT 4195

        for et future-1333MHz/16X SLI osv
        med en vildt "underclocket E6700"

Hvis du er i tvivl så spørg hvilken kombination alle ikke-ABITTER ville vælge, glennda !
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 08:08 #24
Skulle vi ikke liiige dele dette op!

1.
At overclocke E6300 50% til 2,8 GHz er faktisk tamt for Core 2 Duo - mange presser den langt over 3,5 GHz (Everest vurderer grænsen til 3,8 GHz) så det er totalt ansvarligt.

Svar.
Korrekt, men du kan sgu da ikke generalisere. Indenfor processorer, er der også mandagsmodeller. Hertil kommer valg af chipsæt, valg af RAM, fremgangsmåden, brugerens erfaring, køling, driver versioner, BIOS versioner, valg af stabil PSU til levering af stabil strøm under OC, valg f kvalitets pasta osv osv osv osv osv osv osv.

Jeg er rygende ligeglad med hvad din erfaring er som IT kyndig. Du kan IKKE generalisere og sige alle kan ramme 50% OC!

2.
Jeg snakker RAM timings så glennda hurtigere fanger de vigtige sider af OC istedet for at gøre OC til noget mystisk kun få er indviede i.

Svar.
RAM timmings aka CL alene er ikke ensbetydende med godt OC. Her kommer heatzink, valg af chips, mulig tilførsel af volt til RAM osv.
Timmings alene står jo for pokker for hvor hurtig dataen hentes ind.

Folk som gør meget i at overclocke, skal være meget opmærksomme på bl.a. CAS Latency.
Som jeg skrev før overføres data til det midlertidige lager, og i Ram er det indlagt nogle små intervaller kaldet lantency med det formål at det hele skal kunne følge med og at der ikke opstår små fejl i overførelsen til lageret.
Overclockere søger selvfølgelig så lav en cas lantency som muligt da desto mindre delayes desto hurtigere overførsels hastighed. Selve forsinkelsen betegnes ofte som bl.a.  CL2.5 eller CL2. Desto mindre tallet er, desto bedre. Ram med lav cas lantency som CL2 kan i det fleste tilfælde klare en meget højere MHz og derfor oplagte til folk der clocker, eller generelt folk der ønsker meget hurtige Ram.

Men jo, bedre CL vælges ofte af OC liderlige folk.

3.
De RAM jeg foreslår er en dejlig fremtidsinvestering, men dyre;

baaaah ;)
Glem fremtidssikringen, og især indenfor RAM. Snart ser vi DDRIII, og hvor er din fremtidssikring så ved køb af RAM til 2 - 3.000 ???
Det handler om at købe efter hvad kravet er NU, og ikke om 6mrd eller mere!

4.
Du snakker meget om et future-1333MHz.
Hvordan pokker vil du nogensinde udnytte så høj en FSB? ;)
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 08:17 #25
PS. Men godt indlæg ;)

Kommentar: danishdk

PPS.
Jeg skriver faktisk kun at JEG anvender disse lækre dyre RAM,man kan sagtens nøjes med pc6400CL4, men ikke hvis man arbejder
med professionel videoredigering i Adobe P.S"

Svar
At vælge f. PC8000 er da 100% spild af penge hvis bundkortet max understøtter PC4000 m.v Udnyttelse af disse vil netop kræve oc. Nok kan bundkortet afvikle dem, men ikke ved fuld hastighed std. Nok kommer der bedre timmings, men waste of money hvis IKKE der skal clockes. Folk der arbejder proff med videoredigering tvivler jeg også på voldclocker Deres arbejdsmaskine ;)
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. april 2007 - 08:40 #26
1. Som Huset er inde på kan du ikke bare generalisere og sige "bare OC svinet 50%" slet ikke når du ikke nævner andet end ram timings udover dette. Jeg ved godt at pci-e clocken skal låses mm, men det gør spørger ikke og det nævner du intet om i dit første indlæg.

2. Har aldrig nævnt noget om Abit, ved ikke hvor du får det fra. ASUS og MSI er de bundkortmærker jeg bruger.

3. Et kæmpe dyrt bundkort med SLI er totalt unødvendigt. Som udviklingen går lige PT, vil du den dag dit 8800GTS ikke kan følge med længere kunne få et billigt kort der ville slå 2 8800GTS i SLI alligevel, samtidigt udvikler det mindre varme og bruger mindre strøm. SLI er til super spille entusiaster og benchmark junkies der kører over 1600*1200 i opløsning og skal have alt på max. Alt andet, der er SLI noget opreklameret fis

4. Du snakker om dyre ram for fremtidssikring, fsb 1333 for fremtidssikring.. Der er ikke noget der hedder fremtidssikring i IT. Dertil har du brugt dyre penge på ram og så underclocked dem til Standard PC-6400CL4 indstillinger, hvor er pointen i dine fine ram så. Havde du købt pc-8500CL4 havde det givet mening, det andet er bare spild af penge

5. Everest er da et fint program til at se hvad din hardware hedder, men til hardware benchmark ville jeg nok nærmere bruge memtest, pcmark05, passmark performance test og lignende.

6. Doktor Gonzo er hverken muppet eller doktor. Navnet er taget fra filmen Fear and Loathing in Las Vegas, som er baseret på Hunter.S.Thompsons klassiske bog fra 70´erne af samme navn. Hvis du skal tale grimt til folk, så få lige styr på hvad det er du snakker om først.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 08:41 #27
Sidder med et "test system nu:

2 x 1 GB G-Skill GBHZ
Intel Core 2 Duo E6600
Galaxy GeForxe 8800GTX
FSB = 445
Multi = 9x
Vcore = 1.7V (BIOS); 1.48V (Rigtigt)

Presser jeg FSB mere fucker den med mindre jeg sænker multi.. Men FSBen er da også ganske høj

Den er jo Quad-pumped, så "real" FSB er 1780 MH<
Avatar billede danishdk Nybegynder
19. april 2007 - 14:57 #28
Hold da kæft et flueknepperi !
Helt ærligt I to, så find nogle andre at chikanere !

Jeg ARBEJDER til gengæld
dagligt med den nyeste ADOBE PRODUCTION STUDIO og jeg gad nok se Jer to forsigtig-Petere
købe A.P.S. til 22.000 kroner hvis ikke man arbejder professsionelt som jeg - så F... O.. !

Jeg har ALDRIG generaliseret som I netop gør ... Har jeg måske sagt til glennda at det er OK at OC andre CPU'er end E6300 med 50 % ???
I lyver simpelthen svinestærkt, på den måde I fortolker mine indlæg !

                      Her er hvad der faktisk står :
"Køb en billig E6300 og sæt den til f.ex. at køre 2,8 GHz (50 % OC)..."

Ja, jeg også har sagt :

"Overclockning (OC) behøver ikke være svært eller farligt.  Bare hold den indenfor rimelige grænser og selvom varmen tærer lidt mere på komponenterne er det ligegyldigt for du får aldrig brug for de samme komponenter om 6-8-10 år hvor elektronik-udviklingen igen-igen er nået længere !"

Dette udsagn, er ikke kun noget JEG påstår, men også folk fra Anandtech, Xbit-labs og TomsHardwareGuide samt alle andre, der ikke bare skal hævde sig lidt meningsløst ?!?!?

Jeg gider ikke svare på alle de lettere uigennemtænkte spørgsmål der vidner om en mangel på at have læst folks (og her mit) indlæg ORDENTLIGT, eksempelvis :

Huset :
"At vælge f. PC8000 er da 100% spild af penge hvis bundkortet max understøtter PC4000 m.v Udnyttelse af disse vil netop kræve oc. Nok kan bundkortet afvikle dem, men ikke ved fuld hastighed std. Nok kommer der bedre timmings, men waste of money hvis IKKE der skal clockes."

Jamen dog, hvem snakker om PC8000 ?!?!?!?
At det er "2 x 1 GB Corsair XMS2 Dominator PC2-8500CL5/1066 MHz sat til SYNC i BIOS 800/1600 med timings 4-4-4-8-1T" er åbenbart ikke læst af Huset og det er tilsyneladende fin stil for både Huset og Dr Gonzo at ignorere den superhurtige data-læsning/-skrivning/-kopiering og latens-tid disse RAM giver mig fordelen af.  Før i tiden brugte jeg Corsairs 2-2-2-5 (PC3200-DDR1) der også kunne L/S/K overlegent ! Og ja, hvis du ikke clocker er LIDT af timingsfordelen tabt, men mine totalt overlegne resultater fra Everest, SisoftSandra OG andre hardwaretest-systemer kommer I jo nok
DESVÆRRE ikke udenom !!!

Dr Gonzo, Abit er nævnt som det nok billigste eksempel på et 965-kort og det er så det du talte FOR, at glennda skulle anskaffe ...

Jeg har ikke gået i detaljer for glennda og hvorfor skulle jeg det ?  glennda er jo ikke dum så enten kontakter vedkommende mig eller nogen der kan hjælpe igang - I to, Huset & Dr Gonzo virker mere som kåde teenagedrenge end seriøse eksperter !

Huset : "Folk der arbejder proff med videoredigering tvivler jeg også på voldclocker Deres arbejdsmaskine ;)" HA ! Du ved vidst ikke hvad der foregår efter lukketid på visse firmaer ... hvorfor tror du ellers der pludselig skal skiftes processorer midt om natten ... professionelle videofolk er også barnlige mænd engang imellem og jeg tror ikke nogen af mine respektive kolleger/rivaler ikke har været igang, så der er du godt nok MEGET naiv !

DER ER INTET STED hvor JEG bruger ordet fremtidssikret (modsat Huset i svaret til glennda !) og når jeg bruger udtrykket fremtids-investering er det ABSOLUT ikke det samme, det betyder bare at jeg f.eks. investerer i dyrere RAM end PC6400CL4 der havde været nok til en OK-ydelse, men jeg vil gerne have højeste ydelse og investerer derfor i Corsair Dominator PC8500 som jeg rent beviseligt også får en max-ydelse af i forhold til PC6400CL4 !
At investere i max-ydelse dækker længere ind i fremtiden end middelmådig PC6400CL4-ydelse, ikke ?
Og at købe et 1333-kort tror mange IT-skribenter faktisk kan blive en god investering ... i fremtiden !  Gider dog ikke diskutere SLI med folk der ikke køber restsalgs-/brugte grafikkort ...

Så det eneste faktum her i Danmarks lille IT-dam er,at de dominerende ænder prøver at kanøfle enlige svaner, den historie er vist hermed fremtidssikret ! LOL LOL LOL

Jeg spurgte Huset til råds om bærbare, og jeg anerkender din ekspertise i dette felt selvom du ikke diskede op med måleresultater som jeg gør og Dr Gonzo jo kun SNAKKER om sådanne ! Men jeg har været med før Windows blev født og har haft eget firma siden 1998 .

Og stop mig fra at grine Dr Gonzo, jeg har selv filmen, men tror IKKE den er alment kendt - det er Muppetshow til gengæld ligesom du sikkert også er herinde, ikke ?

PS : I skal ikke regne med at jeg gider affærdige flere af Jeres bagvaskelser, men det kan være at jeg melder mig ud af dette forum hvis der ikke snart er en moderator der stopper denne andegårds-mobning !
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 15:12 #29
"Hold da kæft et flueknepperi !
Helt ærligt I to, så find nogle andre at chikanere !"

Roolig nu!
1.
Jeg ARBEJDER til gengæld
dagligt med den nyeste ADOBE PRODUCTION STUDIO og jeg gad nok se Jer to forsigtig-Petere
købe A.P.S. til 22.000 kroner hvis ikke man arbejder professsionelt som jeg - så F... O.. !

svar
Det vil sige du anbefaler man clocker sin maskine hvis man arbejder med videoredigering *GH*

2.
Jeg har ALDRIG generaliseret som I netop gør ... Har jeg måske sagt til glennda at det er OK at OC andre CPU'er end E6300 med 50 % ???
I lyver simpelthen svinestærkt, på den måde I fortolker mine indlæg

svar.
Fordi vi ikke er enige med dig behøver ikke ikke tænde af.

3.
"Overclockning (OC) behøver ikke være svært eller farligt.  Bare hold den indenfor rimelige grænser og selvom varmen tærer lidt mere på komponenterne er det ligegyldigt for du får aldrig brug for de samme komponenter om 6-8-10 år hvor elektronik-udviklingen igen-igen er nået længere !"

svar
Jeg har aldrig sagt OC er noget man skal holde sig fra, men det kræver man sætter si ind i sagerne!

4.
Huset : "Folk der arbejder proff med videoredigering tvivler jeg også på voldclocker Deres arbejdsmaskine ;)" HA ! Du ved vidst ikke hvad der foregår efter lukketid på visse firmaer ... hvorfor tror du ellers der pludselig skal skiftes processorer midt om natten ... professionelle videofolk er også barnlige mænd engang imellem og jeg tror ikke nogen af mine respektive kolleger/rivaler ikke har været igang, så der er du godt nok MEGET naiv

svar
Come on!!
Igen generalisere du ;)
Ja, alle firmaer med krav til redigering voldclocker Deres produkter så det går hurtigere. Hvad angår dit bavl om fremtidsikring med 1333 så er det dog det dummeste jeg pt har hørt sammen med >>

"Huset : "Folk der arbejder proff med videoredigering tvivler jeg også på voldclocker Deres arbejdsmaskine ;)" HA ! Du ved vidst ikke hvad der foregår efter lukketid på visse firmaer ... hvorfor tror du ellers der pludselig skal skiftes processorer midt om natten ... professionelle videofolk er også barnlige mænd engang imellem og jeg tror ikke nogen af mine respektive kolleger/rivaler ikke har været igang, så der er du godt nok MEGET naiv !"

Hvis ikke svanen kan tåle kritik fra ænderne, så skulle svanen måske kravle ud af andegården. Jeg er ikke en novice inden for IT området, og dine argumenter er typisk knejt kommentarer.

"Jeg spurgte Huset til råds om bærbare, og jeg anerkender din ekspertise i dette felt selvom du ikke diskede op med måleresultater"

Nej nej, jeg aner ikke en meter om laptops eller hardware ;)

"Men jeg har været med før Windows blev født og har haft eget firma siden 1998"
Ja, du viser flot her du er moden og fornuftig i dine indlæg ;)
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 15:16 #30
*HOST*

"Jeg gider ikke svare på alle de lettere uigennemtænkte spørgsmål der vidner om en mangel på at have læst folks (og her mit) indlæg ORDENTLIGT, eksempelvis"

Du har endnu ikke svaret på hans oprindelige spørgsmål mister ITproffderarbejdermedadobetildagligtogskifterprocessoromnatten (beklager men kunne ikke dy mig)
Det er okay du langer ud efter vi andres indlæg, men når vi ikke er enige med dig i dine kommentarer, så skal vi F...O.
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 16:49 #31
Tak for anmeldelsen af drgonzo og mig selv - danishdk

Bid lige mærke i, at INGEN af os blev grove i vores sprog og bad nogen om:
----
forsigtig-Petere
købe A.P.S. til 22.000 kroner hvis ikke man arbejder professsionelt som jeg - så F... O.. !
----
Du er den ENESTE i denne tråd der er grov i munden, og så tillader du dig tilmed at anmelde os for hetz mod dig fordi vi ikke er enige i dine synspunkter.
Avatar billede drgonzo Praktikant
19. april 2007 - 17:02 #32
1.dine UC dyre ram timings = 4-4-4-8

pc6400CL4 timings = 4-4-4-12

der er ikke den store forskel ven.

2. et billigt p965 kort behøver ikke betyde det billigste overhovedet.

3. den eneste der taler grimt til folk her er dig.

4. fordi du arbejder med et stykke software gør det dig ikke til hardware ekspert, synes dine indlæg, umodne opførsel og aldeles barnlige måde at tale grimt til folk på viser hvad du er. Køb 1333mhz for fremtidens skyld ja hurra, om 2 år når spørger skal have ny CPU tror du man kører 1333fsb, eller lga775 for den sags skyld? Flot

Lær du nu at tale ordentligt til folk, i stedet for at blive prinssesse sur over at folk har en anden mening end dig.

Ja du har ret, Huset og jeg er bare 2 uvidende teenagere, helt sikkert.
Avatar billede danishdk Nybegynder
20. april 2007 - 01:27 #33
Er det forsent at bede Jer begge tage et dansk-kursus og lære hvad der egentligt står i en text, eller bare en sætning ?

Jeg tror godt andre kan dømme hvem der er aggressive og mobbende her på denne side ...

    Well, ha' det nu sjovt med jeres humør og lad os så få lukket denne tråd !
Avatar billede drgonzo Praktikant
20. april 2007 - 09:07 #34
ja de kan se hvem der skriver at folk skal F....O og kalder folk muppet figurer mm. Lær at læse dine egne indlæg før du beskylder de andre børn for at mobbe dig.
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2007 - 12:23 #35
Dansk kursus og så skriver du selv "text" Staves det ikke nærmere tekst. Fejl foran din egen dør først.
Avatar billede danishdk Nybegynder
20. april 2007 - 13:00 #36
Først i mit sjette indlæg skriver jeg F... O.. henvendt til Jer to fordi det begynder at blive chikaneri der HVERKEN beskæftiger sig med at hjælpe glennda ELLER hvad jeg REELT skriver og når I heller ikke viser JERES MÅLINGER om de så er fra Everest , Sisoft Sandra eller Bibelen, kan det ikke være en almindelig saglig diskussion - det konkluderer jeg og sikkert mange andre !
Og da min protest mod jeres chikaneri ikke virker - der tilføjes flere uvedkommende pedanterier 20 sekunder efter - anmelder jeg Jer så !

Måske har du - ligesom visse autoritære trosformer - svært ved at se humoren i at blive kaldt en tegneserie-figur eller en Muppet-figur, når du får svar på din arrogante nedladende måde at diskutere mit indlæg på :

"spørger er netop ikke til OC, og at give en nybegynder det råd at de bare skal OC 50% er da helt hen i vejret, med mindre du ønsker de skal brænde noget af. Du snakker ram timings mm til en der ikke er den store kender. Det lader til du bare har OC uden at tænke på pci-e clocken hvilket kan være en stor fejl. Med det bundkort du foreslår + de ram, ville det værre billigere at købe E6600, pc6400CL4 ram og et ok P965 bundkort, hvilket fint dækker alle behov..

3dmark er et skod program at teste din comz potentiale med efter OC. Prøv en CPU-Z torture test i 5 timer, passmark performance test, sisoft sandra bench så vil du få nogen meget mere brugbare data end fra 3dmark"

Hvis hele dette indlæg ikke viser en Macho-agtig hoven bedrevidende og mobbende karakter ved jeg ikke hvad gør og derfor får du igen af en (forhåbentlig) mere stilren skuffe !

At du & Huset fortsætter mobningen betyder blot at jeg indstiller selvforsvaret og appellerer til moderatorer osv om at stoppe dette misbrug af dette forum - for jeg er interesseret i facts og lad mig lige gentage dem ... for at give dig og Huset en chance for "retræte" og at fremlægge JERES resultater med 4-4-4-12 RAM (hvor der måske er hele 2T på ?) og hvor vi deraf kan lære at også det sidste timingsciffer er vigtigt (ellers havde de gamle DDR1 PC3200 Ram fra Corsair med timingen 2-2-2-5 bare kunne have heddet 2-2-2-9 og givet cirka samme resultat !!!) så her er et citat :

"De RAM jeg foreslår er en dejlig fremtidsinvestering, men dyre; og det er ikke sikkert de er gode for glennda, men andre der sidder her og læser 4-4-4-8-1T tænker da nok at det umuligt kan være DDR2-RAM, ikke ?
Men de er UnderClockede (UC) fra 1066MHz til 800MHz og så falder deres RAMtimings fra 5-5-5-18 pludseligt !
At jeg i Everest Ultimate Edition (er det nu også et skod-program ?) får 10.088MB/s i "Læs Hukommelse", 7240MB/s i "Skriv Hukommelse", 6996MB/s i "Kopi Hukommelse" og 51,7ns i "Latent Hukommelse" er da nydeligt; ihvertfald ligger ALLE 4 resultater på førstepladsen !

At jeg desværre må "nøjes" med en tredjeplads til E6300 under 4x Xeon 5140 og 4x Xeon X3210 er jo ærgeligt (!!!) MEN det trøster mig lidt at 2x Core 2 Duo E6700 kun i EEN af de 6 CPU-test er bedre ...!"

DIXI !  (Endnu en Muppet-figur ?)

PS:  Til Huset

Med dansk kursus mente jeg ikke at lære at stave og JA, jeg ved godt at "TEXT" ikke er autoriseret af dansk sprognævn, men når du skriver "Dette ISSUE er man NØDTIL at acceptere." i dit første indlæg her på siden er det så for at lyde lidt intellektuel-engelsk-teknisksmart eller prøver du at sige EMNE til folk der ikke lig ved hvad ISSUE betyder ?  Jeg tror derimod at ALLE danskere forstår og de fleste accepterer nok at jeg vælger en - endnu uautoriseret - stavning af ordet TEKST ! Når vi autoriseret kan fordanske MAYONNAIS til MAJONÆSE :-) vil jeg gerne kæmpe for at "forengelske" ord der sagtens kan forstås alligevel - men hvad minder det engelseke ord ISSUE folk om ? Tjah, måske ser de nærmest Sharon Stone i iskoldt begær med en ... ISSYL !
Avatar billede huset Praktikant
20. april 2007 - 13:24 #37
Kære "ven"
"At du & Huset fortsætter mobningen"

Der er for pokker ingen der prøver at mobbe nogen som helst. Vi er bare ikke enige i dine indlæg, og du kan for pokker da ikke kritisere os for dette.

Skulle vi ikke glemme alt det tekniske bavl. Det har opretter sgu ikke brug for!
Det undre mig, at du som SÅ ny bruger du er - allerede kan finde ud af at anmelde folk, og sige vi trækker dette forum ned i sølet. Du er den ENESTE i denne tråd, som er direkte personlig, så stop med at smide skylden over på drgonzo og jeg selv.

Husk lige der skal to til tango, og du starter selv denne ligegyldige uro. Du prøver at fremstå som DR. IT know all, og at vi andre ikke aner en meter om nogen ting. Hop end fra pinden og acceptere vi andre også har en DEL erfaring. Det er ikke uden grund jeg ligger nummer 1 i hardware kategorien! Dermed ikke sagt jeg ved mere end andre, men jeg er ikke en n00b hverken indenfor OC eller andet hardware relateret!

Nok herfra. Dit sprog og arrogance er for meget nu
Avatar billede danishdk Nybegynder
20. april 2007 - 14:16 #38
Jo, gu' er det mobning !
To til tango ? Er det ikke en voldtægtsmands standard-argument ?
To til tango ? Ja, I var afgjort to !

Man kan argumentere ordentligt og fremlægge de "nummer 1 i hardware kategorien"-resultater der overbeviser, eller - som Dr Gonzo gjorde - være nedladende og hakkende !
Jeg bider fra mig og derfor skulle Dr Gonzo åbenbart have hjælp fra "nr.1 i hardware-kategorien" til at dysse mine resultater ned og det at DU % Dr Gonzo STADIG IKKE har vist mig jeres resultater på (UC) RAM ELLER (OC) CPU, er nok for mig.

I har, på trods af jeres erfaring, som jeg afgjort respekterer, ikke en skid at have Jeres slet skjulte "rival-angreb" på mig i !

Jeg anser mig absolut ikke for Dr IT og jeg vil godt høre om andre end Jer to synes jeg fremstiller mig selv sådan, men de ting jeg har testet, btugt & erfaring med kan I altså ikke lave om på og desuden ved I sikkert godt at MINE resultater er 112% korrekt og I selv ville have en anden mening om at folk kunne OC uden at være nørder, hvis det ikke var fordi jeg havde givet udtryk for synspunktet først !

Kort sagt, vi spiller endda på samme hold, men I går efter manden istedet for bolden - jeg mener at det kun giver www.eksperten.dk et selvmål hvad angår TROVÆRDIGHEDEN og defor synes jeg vi skal bilægge striden eller fremlægge resultater så som disse :

"De RAM jeg foreslår er en dejlig fremtidsinvestering, men dyre; og det er ikke sikkert de er gode for glennda, men andre der sidder her og læser 4-4-4-8-1T tænker da nok at det umuligt kan være DDR2-RAM, ikke ?
Men de er UnderClockede (UC) fra 1066MHz til 800MHz og så falder deres RAMtimings fra 5-5-5-18 pludseligt !
At jeg i Everest Ultimate Edition (er det nu også et skod-program ?) får 10.088MB/s i "Læs Hukommelse", 7240MB/s i "Skriv Hukommelse", 6996MB/s i "Kopi Hukommelse" og 51,7ns i "Latent Hukommelse" er da nydeligt; ihvertfald ligger ALLE 4 resultater på førstepladsen !

At jeg desværre må "nøjes" med en tredjeplads til E6300 under 4x Xeon 5140 og 4x Xeon X3210 er jo ærgeligt (!!!) MEN det trøster mig lidt at 2x Core 2 Duo E6700 kun i EEN af de 6 CPU-test er bedre ...!"
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2007 - 13:22 #39
Behøver ikke fremlægge resultater. Ville aldrig råde en nybegynder til at gå ud og bruge mange tusinde kroner på ny hardware og så begynde at overclocke dit og underclocke dat, det er i min mening ringe rådgivning. At du bliver personligt fornærmet og føler du skal tale grimt til folk fordi nogen er uenige med dig er da ærgeligt, men den eneste der trækker noget ned i sølet her er dig danishdk. Huset og jeg er yderst sjældent enige om noget som helst, men vi er dog tilsyneladende enige her om a) Dit OC råd til en nybegynder var måske ikke helt gennemtænkt b) den eneste der taler grimt og nedladende her er dig. At du så anmelder tråden burde da resultere i en advarsel til dig og ikke nogen andre. Slut herfra

glennda hvis du har flere spm skriv endeligt.
Avatar billede glennda Nybegynder
21. april 2007 - 15:26 #40
Lige for at slutte min del så købte jeg følgende
Intel Core 2 Duo E6600.Inno3D GeForce 8800GTS,320MB.Corsair CMPSU-520w psu.
Corsair TWIN2X2048-6400C4 2x1024MB.GigaByte 965P-DS3 bundkort.
Samme dag som prisen faldt med næsten 300 kr for Cpuen :-) nice.
Takker for hjælpen og alle rådende.
Avatar billede drgonzo Praktikant
21. april 2007 - 15:52 #41
det skal nok blive et lækkert system. Så skal du bare have Vista og DX10 så er du klar til Crysis
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2007 - 08:20 #42
Enig ;)
Avatar billede huset Praktikant
22. april 2007 - 10:20 #43