Avatar billede gnuen Nybegynder
17. april 2007 - 19:20 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Dual Core vs. Core 2 Duo

Hej

Er der nogen som kan forklare forskellen og evt. hvad der er bedst?
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
17. april 2007 - 19:21 #1
de kan ikke sammenlignes.

Dual Core er et udtryk for at man har én cpu med 2 kerne.

Core 2 Duo er et mærke på en cpu fra Intel som ER Dual Core, da der er 2 kerne i den.
Avatar billede gnuen Nybegynder
17. april 2007 - 19:35 #2
selvom de ikke kan sammenlignes må man vel kunne sige hvilken processor der er på en måde bedst?

og hvis man så har et spil hvor der bagpå står at man skal have minimum en 2GHz processor og man så har en 1,83GHz Core 2 Duo processor kan ma så ikke spille spillet?
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 19:39 #3
Det er Core " Duo by far!
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 19:39 #4
Core 2 Duo
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 19:40 #5
Facts er, at fra Pentium D og til C2D, er der sket en markant skridt i den ”rigtige” retning når vi snakker om generationsskift. Sammenligner med Pentium D vs. C2D, så vil jeg vove påstanden, at det faktisk er urimeligt set udaf fra Pentium D´s synspunkt. Alle de real world tests jeg siden release har set lammetæver Pentium D voldsomt!. Alene skridtet fra 90nm og til 65nm process smadre konceptet bag Pentium D, men hertil også fra
Læs denne opretter, så vil du se hvordan teknologien arbejder
http://www.pcper.com/article.php?aid=217&type=expert
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 19:42 #6
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&status_3=on&spm_creator=gnuen&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

HUSK venligst dine gamle spørgsmål - gnuen. Folk gider ikke blive ved med at hjælpe dig når du ikke viser seriøsitet ved at afslutte dine spørgsmål.
Avatar billede gnuen Nybegynder
17. april 2007 - 19:57 #7
Ok tak for hjælpen til begge

Hvad angår de par spørgsmål som endnu ikke er lukket så begrundes det såmænd i at jeg enten ikke har fået en svar i tråden eller at jeg ikke mener jeg har fået ordentligt svar på mit spørgsmål og det har ikke en pind med dette spørgsmål her at gøre!!!

Point er hermed tildelt og spørgsmål er tillige lukket.
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 19:59 #8
Så bed folk smide et svar eller smid et selv. Der er no kikke store chance for der kommer svar efter så langttid
Avatar billede gnuen Nybegynder
17. april 2007 - 22:09 #9
ok
Avatar billede mysitesolution Nybegynder
17. april 2007 - 22:25 #10
Hvis du har en dual core på 1,83 og der står du skal have 2 ghz, er det som regel fordi de regner i "dårlige" hz, som ikke yder ligeså meget pr. clock.

Hvis du har et spil hvor der står 2,5 ghz vil du godt kunne kører det med en dual core 1,83 ghz. Lige pt. er understøtter næsten ingen spil dual core, så du vil nok ikke kunne kører et spil hvor der står 3,5 ghz selvom 2*1,83 er over det
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. april 2007 - 09:51 #11
De specs der står på spil er kun vejledende og idet en core2duo nemt følger med en P4 3.2ghz er det bestemt ikke noget problem. Der er ikke noget spil idag du ikke ville kunne køre pga din core2duo 1.83ghz, det er helt sikkert. GFX kort, ram mængde og andet spiller også ind, men den CPU kan klare alle spil
Avatar billede huset Praktikant
19. april 2007 - 08:12 #12
Agree