Avatar billede nicker Nybegynder
17. april 2007 - 16:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af MartinusOnTour

Hej

Jeg vil høre om i vil give en vurdering af sitet:
http://www.martinus-on-tour.info/index1.php

Hvordan fungerer siden? Er det harmonisk, sammenhængende? Er siden let at navigere rundt på? Og ellers andet som i vil kommentere - alt er velkomment:)

Siden er næsten færdig på dansk. Al menu og tekst er udskifteligt via et lille system som jeg har opbygget.
Avatar billede nico26 Nybegynder
20. april 2007 - 12:29 #1
Jeg kan ikke lide rammen. Den medfører et udnødvendigt spild af skærmplads - specielt hvis man kører i høj opløsning. Din side er forholdsvis indholdstung, og derfor er det anstrengende at sidde og læse i sådan en lille firkant.

Menuen ser noget underlig ud i IE7 og FF
Avatar billede nicker Nybegynder
20. april 2007 - 12:40 #2
Tak.

Det er fordi rammen skal skabe sammenhæng mellem en udstilling og så siden, da alle værker på udstillingen er præsenteret i den ramme.

Er det meget anstrengende at læse?

Ja ved godt med menuen, det er fordi den er ved at blie lavet.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
20. april 2007 - 15:18 #3
Tænk jeg synes det ser godt ud... med den ramme. og kan godt lide idéen....og jeg synes ikke deter anstrengende at læse...men de er rigtigt med menuen men det er du jo også selv klar over....
Har ikke en masse guldkorn at sige... men kan godt lide din side...

Lone
Avatar billede debian_ Nybegynder
20. april 2007 - 21:28 #4
ideen i rammen er orginalt, men jeg må også indtømme, folk der kører i høje opløsninger har en mindre problem, en idea til din ramme. hvis du bruger photoshop, så vælg rammen gå i layer > ajustments > hue/situation eller brug genvejen ctrl+u og derefter mærk colorize og derefter find en lidt mørkere farve.

menuen er ret u klar, en idea kunne være at du brugte skrift i stedet for illeder gerne verdana og en 12px så tror jeg at den vil være perfekt..

resten af siden er rigtig pæn og nem at læse.. fedt nok..

mvh
debian_
Avatar billede nicker Nybegynder
21. april 2007 - 15:56 #5
Hvad er der med rammen hvis man kører i en høj opløsning?

Menuen er ved at blive lavet. Det er fordi det bliver forlangt at der skal bruges en skrifttype der hedder Dax i menuen, og derfor bliver det nødt til at være billeder.

Men det godt i ikke synes det er anstrengende at læse! ;)
Avatar billede debian_ Nybegynder
21. april 2007 - 16:39 #6
syntes at den har en træls skær og så skal jeg klistres op af min skærm hvis den ikke skal genere mig når jeg læser dit site

min opløsning: 1440x900 32bit @ 72Hz

ang din menu tekst type så må jeg ærlig indrømme at verdana rules :) (smag og behag)

mvh
debian_
Avatar billede nicker Nybegynder
23. april 2007 - 21:41 #7
Ok, må jeg lige kigge på så.

Menuen er lavet færdig nu. Det er stadig ikke verdana, men synes det er blevet meget godt resultat ;)
Avatar billede debian_ Nybegynder
24. april 2007 - 19:27 #8
ja meget meget bedre good job..

mvh
debian_
Avatar billede gnuhest Nybegynder
30. april 2007 - 11:10 #9
ser flot ud, men er ikke så meget til det scrolling..
Avatar billede nicker Nybegynder
30. april 2007 - 11:40 #10
Tak for de forskellige input. Siden er oppe nu.
Vil i lave et svar de forskellige og få point ;)
Avatar billede gnuhest Nybegynder
02. maj 2007 - 08:41 #11
jo tak ;)
Avatar billede zero6dk Nybegynder
26. maj 2007 - 21:53 #12
Siden fungerer ikke optimalt i Safari... iframen raver ned i den nederste ramme..