Avatar billede atorm Nybegynder
17. april 2007 - 00:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hvordan kommer alle pcére på nettet?

Jeg er lige gået over til tele2Freeway. Jeg har 4 PCére på mit netværk. Tidligere gik adsl kablet fra et adslstik til en router og videre til en swits. Nu går kablet fra telefonstikket til en router og videre til en swits. Men nu er der opstået det problem at kun 2 af mine 4 PCére kan gå på nettet da gangen. Hvad kan der være galt?? Min swits er en ældre billig model. Kan det være problemet. Den virkede før..
Avatar billede morhan Novice
17. april 2007 - 00:11 #1
Ifølge deres hjemmesider følger der kun et modem og 2 ip adresser med, routeren skal du selv sætte op.

Hvad er navnet på den boks du mener er routeren?
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 00:22 #2
sikkert et Siemens speedstream et eller andet (som er et modem)
Avatar billede atorm Nybegynder
17. april 2007 - 00:27 #3
Morhan, du har vist ret. Det er en Billion 5102sm ADSL Modem, står der. Men hvad er det så for en router jeg bør købe?? Hvad er forskellen på en router og den swits jeg har?
17. april 2007 - 07:29 #4
[Switchen, Routeren, Huben og andre komponenter forklaret]
http://www.eksperten.dk/artikler/175

Tips: Køb med det samme en trådløs MED kablingsmulighed også... Så behover du ikke din løse switch...
Eksempel -> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=168130
Avatar billede johnny99 Nybegynder
28. april 2007 - 23:37 #5
et lidt sent svar, men jeg leder selv efter lidt info om trådløst netværk og rækkevide.

Jeg har lige skimmet artiklen omtalt af dr1 larry og fandt ikke det som jeg mener er svaret på omtalte problem.

Der gives kun 2 ip adresser via tele2freeway. Så hvis man ønsker at have 4 pc på nettet på samme tid, så skal man have en box mellem pcer og internet adgang som kun viser en ip for internettet.

Dette problem vil en router løse, da den har en ip adresse ud på internettet, men på pc siden får de forskellige ip adresser.

d.v.s. nu 2 pcer på internettet, der har 2 forskellige ip adresser. Hvis man har en router imellem, så ville det være 2 (eller som ønsket 4) pcer på internettet, men kun en ip adresse.
28. april 2007 - 23:47 #6
... som nævnte Router -> http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=168130 vil kunne klare sm en 'mis' ...

Skal vi lige have <atorm> på banen igen ???