Avatar billede psitron Nybegynder
16. april 2007 - 22:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

LAN Arbejdsgruppe og ping problem

Hej eksperter.

Jeg prøver at få min Desktop med på lokalnetværkets arbejdsgruppe (igen).
Det fungerer fint på Laptop men selvom jeg har kontrolleret at Desktop har alle de samme netværkskomponenter og indstillinger som Laptop fungerer det stadig ikke.

Begge computere er fint på interenettet gennem et Belkin b/g trådløst access point. Laptop er 801.11B og Desktop 801.11G, men det regner jeg ikke med er problemet.

Desktop har Norton Internet Security installeret men umiddelbart synes jeg ikke det gør nogen forskel på mit problem om dette er deaktiveret eller ej.

Nå jeg prøver at Ping'e Desktop fejler den. Jeg går ud fra at dette er vigtigt men ved ikke hvad jeg skal gøre.

På forhånd tak,
Christian
Avatar billede jtt Nybegynder
16. april 2007 - 22:36 #1
hvilke ip adresser har de 2 maskiner ? Kører det via DHCP ?
Avatar billede psitron Nybegynder
17. april 2007 - 11:16 #2
Jeg fandt selv ud af det.

Det viser sig at det alligevel var Norton der blokerede.
Jeg tilføjede 192.168.1.33 til 65 (som er poolen) til troværdige områder i Norton og det virker fint nu.
Problemet må siges at have været mig der aldrig helt har sat mig ind i Norton. Det jeg deaktiverede var Antivirus og ikke hele Internet Security. Efter at have læst endnu flere af de andre problemer herinde på eksperten.dk fandt jeg frem til løsningen.

jtt: Tak for interessen. Hvis du vil have pointene skal jeg bare have dig til at svare. :)
Avatar billede jtt Nybegynder
17. april 2007 - 19:50 #3
her er et svar