Avatar billede mictor Nybegynder
31. maj 2001 - 00:10 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

klient og server kan ikke \"se\" hinanden

jeg har et netværk bestående af pc(server) med win98se med adsl forbindelse og pc(klient) win95.
Jeg har installeret ICS (Internet Connection Sharing),
som er en del af win98se, og det virker, begge pc
er på internettet.
Men klient og server kan ikke se hinanden. Når jeg går i \"andre computere\" og trykker på \"hele netværket\" får jeg arbejdsgruppen men derunder er der kun den computer jeg sidder ved. Arbejdsgruppen er ens på begge pc. Hvad gør jeg forkert?????
Avatar billede kurtj Nybegynder
31. maj 2001 - 00:13 #1
Du skal bruge dette under netværk

Klientprogram til MS netværk
Fil og udskriftdeling til MS netværk
Internetprotokol TCP/IP
Og evt. Netbeui-protokol
Avatar billede lhawk Nybegynder
31. maj 2001 - 00:13 #2
Er klienten delt.?
Avatar billede top Nybegynder
31. maj 2001 - 01:05 #3
Højreklik på andre computere, og vælg at \'andre brugere må få adgang til mine filer\' (eller noget lignende)..

Ellers kan man ikke se den anden computer
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 07:23 #4
Ja husk lige at dele som min en mappe på hver computer, tjek også at dinne sub adresser er ens. Du kan også installere netBEUI, så er der forbindelse. Har du tjekket at du kan pinge begge maskiner?
Avatar billede top Nybegynder
31. maj 2001 - 08:56 #5
kharder> man behøver ikke dele noget. Man skal bare gøre det muligt at dele noget (\'giv andre brugere adgang til mine filer\').. Så kan man ses i andre computere, men mappen er tom for den pågældende computer...
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 09:31 #6
Jo det gør det hele meget lettere.
Avatar billede mictor Nybegynder
31. maj 2001 - 20:42 #7
Til Kurtj
Det du foreslår er installeret, på nær netbeui,
hvad er det og hvor finder jeg det

Til Top
Jeg kan ikke finde den mulighed du giver

Til Kharder

sub er ens, hvordan pinger jeg??

Til lhawk

klienten er delt
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 20:46 #8
Prøv at hive alt af din netinstallation under egenskab for andre computere og geninstaller hele dynen, noget kunne tyde på en windows brok
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2001 - 20:47 #9
Protokollen netbeui findes under microsoft lige som ip/tcp
Avatar billede mictor Nybegynder
31. maj 2001 - 21:25 #10
der står så meget under netinstallation
21 forskellige linier, er det nødvendigt, og hvis hvordan er jeg sikker på at få det hele med
Avatar billede mictor Nybegynder
31. maj 2001 - 21:26 #11
skal netbeui installeres på begge computere
Avatar billede mictor Nybegynder
31. maj 2001 - 23:15 #12
netbeui er nu installeret på begge
ping ok
server kan nu se klient
men klient kan stadig ikke se server
Avatar billede mictor Nybegynder
01. juni 2001 - 00:10 #13
netbeui var installeret 2 gange på klient. efter
jeg fjernede den ene og genstartede virkede skidtet. kharder får alle point