Avatar billede Slettet bruger
16. april 2007 - 18:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

hvordan starter min nye bærbare op i fejlsikret tildstand

F8 eller F5 virker ikke på min nye Acer Ferrary så hvordan kan jeg få den til at starte op i fejlsikret tildstand
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 18:24 #1
sæt et eksternt tastatus til, eller få tastaturet udskiftet.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2007 - 18:44 #2
jege kommer ikke i fejlsikret med et eksternt tastatur
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 19:01 #3
det er F8 og ikke F5 der skal benyttes.
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 19:01 #4
og kan du f.eks komme i BIOS med det eksterne tastatur ? (det er jo ikek sikkert at USB legacy er aktiveret i BIOS)
Avatar billede kasperveje Nybegynder
16. april 2007 - 19:36 #5
Prøv alle F knapper 1-12, men plejer det ikke at stå når den booter
Avatar billede khauge Nybegynder
16. april 2007 - 21:12 #6
Siden det er en bærbar har du vel prøvet at trykke på den der F-lock-knap en enkelt gang først ikke? Som jo skifter mellem F-tasterne og nogle andre funktioner
Avatar billede Jensen DK Novice
17. april 2007 - 06:52 #7
På din PC er det F2.
Avatar billede khauge Nybegynder
17. april 2007 - 07:48 #8
Det vil da altid være F8 da det bestemmes af Windows og ikke af BIOS. Det eneste BIOS bestemmer er adgang til Setup (BIOS) og Netværksboot f.eks...
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2007 - 09:09 #9
Jeg er magtesløs nu På de bærbare er alt anderledes. Så jeg tror at jeg nu har ødelagt meget på HD. F2 starter den op i bios. Jeg har prøvet at gendanne den fra gendannelses-cd en men den blev ikke kørtr helt igennem til jeg kom til det med velkommen til windos tak fordi du købte osv.

C-drevet er ikke c-drevet længere osv.

Den starter nu op med beskeden boot disk failure,

Også selvom den står rigtigt  i bios til at starte op fra HD.

Jeg fandt ud af i dos at Windows lå på d-drevet og der var et bootdrev på c-drevet.
Jeg har ødelagt noget på det c-drev, så jeg er kommet dertil, at jeg nok skal være glad  hvis en computerbutik kan genoprette den til normal tilstand
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 10:22 #10
det er F8, F2 kan bruge til at komme i BIOS ja, men ligegyldigt hvilken maskine og hvordan man kommer i BIOS; så kan det IKKE ændre på at det er windows , der bestmmer hvad tastaterne har af funktion der, og MS; har nu engang gjort ment at F8 er til at få boot menuen frem
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 10:34 #11
det kan sagtens genoprettes, og en bærbar er præcis som en stationær, bare mindre ;)

du kan prøve http://hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2007 - 11:35 #12
Desværre kunne computerbutikken ikke hjælpe. De kan kun køre min dvd der ikke fungerer, har jeg jo selv prøvet Jeg har nu kontaktet Aser der siger at det geoprettelsesdvd-en der er noget i vejen med

Jeg får tilsendt nogle nye, men tvivler meget på om det hjælper. Den genoprettelses dvd jeg brugte for bare 3 dage siden fungerede fint.
Jeg vender tilbage, når jeg har prøvet dem ,jeg får tilsendt

uha Jeg fik computeren for bare 4 dage siden
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2007 - 21:57 #13
Jeg skulle vente 2-3 uger på at få nogle cd-er, der ingen forskel ville gøre, tilsendt.

Det kunne jeg ikke vente på og inviterede heldigvis manden jeg havde købt den af ud til mig. Han vidste heldigvis meget om computere og partioner og slettede alt på disken med min win xp. Da det var gjort kunnne genoprettelses-cderne køre rigtigt igen og enden blev lykkelig.

Aser siger at computeren skal startes op i F8 til fejlsikret tilstand. Det kan den kun når det er en færdig installation, og måske er det det der har gjort at min ikke reagerede.

Jeg lærte meget om de nye computere og partioner og siger tak for jers forsøg Hvis nogen ønsker point vil de så ikke lægge et svar så spørgsmålet kan blive lukket
Avatar billede screem_brille Novice
17. april 2007 - 23:27 #14
svar