Avatar billede strandet Nybegynder
16. april 2007 - 17:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min computer melder fejl på drev D:\

Når jeg forsøger at installere nye versioner af diverse programmer, f.eks. Norton antivirus og Adobe Acrobat, så melder min computer konsekvent denne fejl "Ugyldigt drev: D:\" - men jeg har ikke sådan et drev, så vidt jeg ved (kun A:, C:, E: og F:), og jeg aner ikke hvordan jeg skal rette fejlen? Er der nogen, der kan hjælpe???
Pft,
Tina
Avatar billede kasperveje Nybegynder
16. april 2007 - 19:53 #1
Dit d:/ drev skulle gerne være dit cd-dvd drev

A:\ diskkette drev
B:\ andet diskkette drev
C:\ med f.eks windows osv.
D:\ CD-DVD drev
Avatar billede strandet Nybegynder
16. april 2007 - 20:57 #2
Nej, når jeg går ind under min computer, så kan jeg kun se fire drev: A: (som er diskettedrevet), C:, E: (som er det ene CD-DVD-drev), og F: (som er det andet CD-DVD-drev med brænder). Jeg har så vidt jeg ved ikke andre end de fire?? Jeg aner ikke hvorfor den begynder at tale om et femte drev? Hvor kan jeg finde ud af, hvad det er den henviser til? Der ligger måske en fejl-henvisning et eller andet sted, så programmer, som jeg forsøger at installere, bliver guidet over på et drev (altså D:) som ikke findes?
Avatar billede off-line Nybegynder
16. april 2007 - 22:34 #3
Prøv at gå ind i diskhåndtering og lav dit F DVD drev om til D.
Avatar billede off-line Nybegynder
16. april 2007 - 22:50 #4
Ps. her er opskriften, hvis du ikke kender den i forvejen.

Gå ind i kontrolpanelet for oven - Administration/computeradministration/
diskhåndtering. Højreklik på dit F drev og vælg " skift drevbogstav og sti"
vælg rediger og derefter "D"
16. april 2007 - 23:00 #5
RegBase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

Fraklik Yahoo Toolbar under instalationen !!!
Avatar billede strandet Nybegynder
17. april 2007 - 21:40 #6
Til Gotfred: Super! Det virkede perfekt :0)! Jeg er ikke helt sikker på, hvad det egentlig betyder, at jeg har omdøbt F-drevet, altså om det kan påvirke andre ting på computeren. Men det har i hvert fald løst problemet, og jeg kan nu uden problemer installere programmer osv. Tusind tak for hjælpen... Tina :0)
Avatar billede strandet Nybegynder
17. april 2007 - 21:42 #7
PS til Gotfred: Sorry, er ikke så stiv i det her system endnu: hvordan giver jeg dig mine point?
Avatar billede off-line Nybegynder
17. april 2007 - 22:51 #8
At du har omdøbt dit F drev til D, skulle ikke betyde noget for andre ting.
Ang. point. Man beder bare den eller dem man vil give point, om at lægge et svar.
Det har jeg så gjort nu. Hvis du markere mit navn med musen, og trykker på
accepter, ryder der point ind på min konto:)
Avatar billede emilfs Nybegynder
18. april 2007 - 14:11 #9
Der er mange, som har svaret, og mit svar bliver heller ikke angående drevet, men programmerne. Hvorfor downloader du dem ikke bare?
Avatar billede off-line Nybegynder
18. april 2007 - 16:14 #10
emilfs - Jeg ser du er ny her, så læs lige hvad jeg skrev her om svar. Du kan
ikke bare lægge en kommentar som et svar.