Avatar billede Slettet bruger
16. april 2007 - 16:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ASP sat på dødsgangen?

hejsa allesammen ..

jeg har lige et par spørgsmål ang. ASP.

Kan det betale sig at begynde at kode ASP som det ser ud nu? jeg har forsøgt mig med ASP.NET, men kan se at jeg slet ikke er nok inde i script-programering til at komme i gang med det.

Går der lang tid før ASP er "udgået/uddød" eller bliver det lang tid endnu?

Hvor kan man oprette et gratis websted som understøtter ASP? skal hjælpe en veninde med noget ASP programering til en opgave i hendes skole:)
Avatar billede fennec Nybegynder
16. april 2007 - 16:34 #1
ASP lever stadig godt, og kommer til det i nogle år endnu. Man er dog så småt ved at skifte over til .NET. Her i firmaet koder vi stadig primært i ASP til web.

Webhoteller finder du i webhotel kategorien:
http://www.eksperten.dk/spm/Internet/Webhotel/
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2007 - 16:45 #2
Okay, så kan jeg godt starte op med ASP jo :) du har ikke lige umildbart noget bud på en gratis host?:)
Avatar billede vaisgaard Nybegynder
16. april 2007 - 19:42 #3
Hvis du ikke er erfaren med kode, så ville jeg vælge php istedet. Det vil hjælpe dig hen ad vejen. Fra php er det nemmere at lære Java, .jsp, .jsf.

Jeg er selv ASP, VB udvikler og jeg bevæger mig overpå Java, PHP. De fleste firmaer i dag, vil supergerne have javaudviklere fordi det understøtter alle platforme og er nemt at integrere i Oraclemiljøer.

Java er iøvrigt supergodt til at lære noget om objektorienteret programmering.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2007 - 20:59 #4
jeh har forsøgt mig med Php, men har overhovedet ingen forståelse af Php :-/
Avatar billede para7 Nybegynder
16. april 2007 - 22:19 #5
Og jeg har kodet asp siden 2001 og har forsøgt at konvertere til asp.net, men synes det er omstændigt ad h... til, men de fleste bruger begge dele efter behov, asp.net til store tunge løsninger. Classic ASP er let og sjovt at have med at gøre til de små løsninger.
PHP er tiltalende og der er mere fremtid en i asp. Men jeg har kunder på Windows platformen, så det er mest praktisk at holde mig til MS tingene.
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2007 - 15:47 #6
har hentet en bog til asp.net, så prøver mig lidt frem :)