Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 12:29 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Start menuen og process linjen er væk!

Hej exp.dk

Min computer opfører sig mærkeligt, min startmenu er væk og det er process linjen også. Hvad kan jeg gøre for at den kommer frem igen. Har virkelig prøvet alt, derfor de mange point.

Jeg kan ikke engang få den frem med windows tasten. Nogle andre programmer vil hellere ikke starte op. såsom mspaint.
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 12:39 #1
virker det i fejlsikret tilstand ? (tryk F8 under opstart og vælg fejlsikret tilstand)
Avatar billede juulle Nybegynder
16. april 2007 - 12:42 #2
nej heller ikke der, men der er nok lige 1-2 mm af process linjen man kan se, men man kan ikke trække den op med musen.
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 12:44 #3
arr, hov havde ikke lige set min kammerat var logget på men hans brugernavn, men det er mig der har skrevet ovenstående. :)
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2007 - 12:45 #4
Prøv at lave en systemgendannelse:

Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Systemgendannelse -> Følg guiden og vælg et tidspunkt fra før problemet opstod.
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 12:45 #5
det sjove er også at windows Live Messenger starter op som normalt, men hvis man så minimere den, så ligger den sig ned i venstre højre som når man gjorde det i win3.11
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 12:46 #6
men jeg kan ikke gå ind i start! hvad gør jeg så?
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 12:53 #7
nu fandt jeg en måde, via explorer. Men følgende fejlmeddelse kommer op:
"Systemgendannelse kan ikke beskytte computeren. Genstart computeren, og kør Systemgendannelse igen."
Dette er gjort, og den sammen meddelse kommer frem.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2007 - 13:01 #8
Du skriver: "der er nok lige 1-2 mm af process linjen man kan se"
Kan du højreklikke på den, og fjerne flueben ved "Lås proceslinjen"?
Avatar billede tafkab Nybegynder
16. april 2007 - 13:03 #9
Kan du tage fat i de 2mm linie og trække den ud til højre side og droppe den der ? Kan du det så se om ikke den kan blive større der og så flyt den tilbage igen.

Ellers så i med din cd og og tryk Windowstast+R for at få kør boksen frem og skriv

sfc /scannow

Bemærk mellemrum mellem sfc og /scannow
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2007 - 13:08 #10
Eller kør evt. nr. 298 herfra: http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 13:26 #11
vejmand: man kan godt højreklikke men lige præcis "Lås proceslinjen" er inaktiv, altså den er "grå", uden flueben.

tafkab: det er ikke muligt at flytte den, selv om den viser den specielle pil der indikere at det burde være muligt. Da jeg kørte "sfc /scannow" kom der et vindue op hvor den skrev at den var ved at undersøge systemet, og da den blev færdig lukkede den vinduet ned og så skete der ikke mere.

vejmand: Dette program får fejlen "Run-time error '462'"

tro i det er nemmeste med en ominstalering?
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2007 - 13:45 #12
Du kan evt. forsøge med en repair: http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede tafkab Nybegynder
16. april 2007 - 15:10 #13
Jeg skal lige høre om du har prøvet at genstarte efter sfc'en? Ellers prøv lige det inden du går igang med repair, for det er nok sidste udvej inden en formatering.
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 16:29 #14
tafkab: det har jeg prøvet.

vejmand: repair så næsten ud til at virke, men det endte med at der kom andre fejl ud af det hukommelsefejl og windows installer virkede heller ikke, så det blev til en komplet ominstallering. :(

smider i ikke lige et svar begge to som tak for hjælpen.
Avatar billede vejmand Juniormester
16. april 2007 - 17:08 #15
Den var godt nok noget sejlivet, gad vide hvad der har forårsaget det?
Men godt du fik den op og køre igen.  :-)
Avatar billede tafkab Nybegynder
16. april 2007 - 19:12 #16
Det lyder som den bedste løsning med de fejl du stødte på :-)
Avatar billede promi Nybegynder
16. april 2007 - 20:32 #17
tafkab: smider du ikke lige et svar ;)
Avatar billede tafkab Nybegynder
16. april 2007 - 20:37 #18
Undskyld, det troede jeg jeg havde :-)