Avatar billede blees_jelling Nybegynder
16. april 2007 - 00:15 Der er 10 kommentarer

Redigering af video fra MOD format - til redigerbart

Jeg har lånt en JVC video kamera. Har optaget mange sekvenser.
Skal nu redigere - men men men - jeg kan ikke komme til det.
Har endelig fået Media Player CVlassic til at viuse video filmene - men kan ikke konvertere filmen til noget jeg eks. kan redigere med Moviemaker.
HVordan????
På forhånd tak
B
Avatar billede trav4u2 Novice
16. april 2007 - 14:00 #1
Du kan hente en prøveversion af Videostudio.
http://www.ulead.com/vs/trial.htm
Som du kan se her
http://www.ulead.com/vs/compare2.htm
Kan den håndtere formatet.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
17. april 2007 - 07:12 #2
Jeg har hentet det - og konverteret det - og ja - det virker - men UPS - nu kan jeg ikke se det - jeg kan høre lyden kører - med der er sort skærm.
Pyha - og jeg var så dum at slette de oprindelige filer, da de nye avi fyldte 25 GB på min maskine!
Det er et nyt spørgmål - men er der nogen med ideer?
/Barbara
Avatar billede trav4u2 Novice
17. april 2007 - 09:13 #3
Ups!

Det lyder til at du har konverteret fra mod til dv-avi, men at dv-avi codex'en ikke er ordentligt inden på maskinen.

Det lettest er nok, at du åbner avi-filerne i Videostudio og konverterer dem til mpeg2 (DVD).

Du kan også gøre det, at du redigerer direkte i programmet. Det kan den del mere end Movie Maker, og det er meget let at gå til.

Jeg går ud fra, at du både kan se og høre klippene i Videostudio?
Avatar billede trav4u2 Novice
17. april 2007 - 09:36 #4
Hvis du gerne vil beholde filerne som dv-avi og redigere i Movie Maker, kan du prøve at hente og installere Panasonic's DV codec.

Du finder den her sammen med en vejledning:
http://users.tpg.com.au/mtam/install_panvfwdv.htm
Avatar billede fuglen1 Novice
17. april 2007 - 11:04 #5
blees_jelling: Mod er Mpg så det enes du skal gøre er at omdøbe mod filerne til mpg.
Men MPG er ikke egnet til redigering. Så hvis du kører mpg-dvavi-mpg vil det gå ud over kvaliteten.

Den simle redigerign kan klares med feks. Videoredo uden at omkode mpog filerne.

Den bedste for at redigere er at købe et kamara der optager i dv-avi
Avatar billede trav4u2 Novice
17. april 2007 - 11:32 #6
Det ser ud til at jeg må give fuglen1 ret. Beklager omvejen :-(

Du skal dog ikke fortvivle over at klippene er konverteret til dv-avi. Tabet er minimalt.
Men hvis du skal optage mere med kameraet bør du prøve blot at omdøbe filerne.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
17. april 2007 - 15:23 #7
Tak til jer begge.
Jeg har vist fået min dosis af video teknik, og må afslutte uden at prøve det sidste - jeg fremlagde i dag i fotostory - og det blev endda flot.
HVis I smider et svar, fordeler jeg til jer.
Tak for hjælpen
Barbara
Avatar billede trav4u2 Novice
17. april 2007 - 19:13 #8
Jeg var vist ikke til så frygtelig meget hjælp ;-)
Så jeg springer over points.
Avatar billede blees_jelling Nybegynder
14. september 2007 - 11:56 #9
Er der ingen der smider et svar - så lukekr jeg.
Avatar billede fuglen1 Novice
14. september 2007 - 17:19 #10
Så ligger jeg da et vsar