Avatar billede pakster Nybegynder
15. april 2007 - 18:28 Der er 5 kommentarer

Lydløs / støjsvag computer

Nu er jagten efter en støjsvag computer sat ind. Det vil sige, jeg vil slet ikke kunne høre den.
Jeg har undersøgt markedet, men når man har været væk fra det et par år, så er man bare sat.
Er der nogen der har ideer til et setup der vil virke godt. Jeg bruge de penge det nu vil koste. Computeren skal bruges til lidt simpel spil og som mediecenter for min projektor.
Jeg har dog besluttet mig for at det skal være en Core 2 Duo E6600.
Andre ting der er vigtige:
- Wifi og 1GBIT netværk.
- Sata2
- Grafikkort med HDMI hvor jeg også kan koble lyden på. Gerne DX10.
- Så lavt strømforbrug som muligt.

Men bottomline er at den ikke må sige en lyd.
Avatar billede human Nybegynder
15. april 2007 - 18:38 #1
På hvilken afstand må du ikke kunne høre den? Er det med hovedet inde i kabinettet? 1m fra? 3m?
Avatar billede pakster Nybegynder
15. april 2007 - 18:50 #2
Den skal stå under bordet. Så det et 1-2 meter.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. april 2007 - 19:50 #3
stille strøm forsyning, stile CPU køler, stor langsomt roterende kabinet køler,
støjsvage diske
Avatar billede kfz Nybegynder
16. april 2007 - 00:33 #4
havde for kort tid siden en computer som var så lydløs, at man om natten kun kunne vide den var tændt pga. LED i fronten af kabinette(den stod lige ved siden af min seng), vil prøve at se om jeg kun komme i tanke om hvad der sad i den, og så vender jeg tilbage.
Avatar billede pakster Nybegynder
16. april 2007 - 15:07 #5
det lyder skide godt.
Jeg er helt opmærksom på hvilke komponenter der larme, men jeg ved ikke hvilke der er gode at købe så det ikke larmer