Avatar billede strife Nybegynder
15. april 2007 - 13:01 Der er 3 kommentarer

Taskbar ændrer udseende og lyd forsvinder

Kort efter at jeg starter min bærbar op ændrer taskbaren sig til win98 udseende og alt lyd forsvinder bortset fra fejl beeps.
Når jeg høreklikker på højtaler ikonet får jeg en meddelelse om der ingen mixerenheder er tilgængelige.
Jeg har søgt lidt og fundet frem til at det er en af svchost processerne der crasher, og dermed stopper flere Windows Services, deriblandt Windows Audio Service. Men jeg har endnu ikke fundet ud af hvorfor det sker eller fundet en løsning på problemet.
Jeg har fundet et program der hedder Taskbar Repair Tool, som genstarter Windows Shell, det kan løse problemet midlertidigt, men jeg er selvfølgelig interesseret i en permanent løsning.
Jeg har også prøvet en system gendannelse, men det løser heller ikke problemet.

Jeg vil meget gerne undgå en formatering, så jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe.

OS'et er Windows XP Media Center Edition Version 2002 Service Pack 2
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 14:59 #1
Måske har du lyst til at køre en "Repair" hvor du får en ny windows uden at miste
dine data. Dog mistes windows updateringer, så et besøg på Microsoft update er
nødvendig. http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4
Avatar billede strife Nybegynder
15. april 2007 - 15:59 #2
gotfred>> Jeg ved dog bare ikke helt hvordan jeg kører en repair da jeg ikke har en Windows CD...
Det er en Dell jeg har, så jeg har kun den mulighed at gendanne computeren så den er som da den blev leveret.
Jeg skal helt sikkert have fat i deres support, men min erfaring med den slags supportopkald er at man aldrig får andre råd end at "Har du prøvet at genstarte" og "Kør en systemgendannelse".

Så derfor hører jeg de kloge mennesker der er her på exp.dk :)
Avatar billede off-line Nybegynder
15. april 2007 - 16:20 #3
Ja så er der jo et problem, for alle de gode råd kræver en winCD. Men en system-
gendannelse er jo ikke at geninstallere windows, men at gå tilbage til det tidspunkt,
hvor systemet var i orden. Har du prøvet fejlrettelse i Denne computer?
Højreklik/egenskaber/funktioner/undersøg nu. Husk flueben i de 2 felter.
Husk for øvrigt, at få din backup ud på en CD, for ellers har du ingen windows
hvis din HD brænder sammen. Det er en OEM version, som kun kan bruges på din computer.