Avatar billede Mik2000 Professor
15. april 2007 - 02:43 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Få tv program, nyheder eller lign på ens side.

Jeg ved man kan finde tv-program, nyheder, prisdatabaser, presse ting og meget meget mere i f.eks. XML filer, således at man kan bruge det som indhold på ens sider.

Hvor finder man disse ting. Nogle der kan hjælpe med det?

Skal ikke bruge hjælp til at bruge det. Søger udelukkende steder man kan finde det. ALT har interesse.
Avatar billede mathiash Nybegynder
15. april 2007 - 09:12 #1
Jeg tror du mener RSS, en stor samling af rss sider kan findes på http://www.overskrift.dk
Avatar billede Mik2000 Professor
15. april 2007 - 14:59 #2
Ja det er nok rss men ikke som sådan indlæg på blogs og lign.

Der er sider som f.eks. paatv.dk, ontv.dk og lign sider der har tv-program. Det må de få fra lign filer.

Ligeså er der også portaler som har de sidste nyheder mv, som de også får steder.

Det kunne også være ting som filmanmeldelser, spilanmeldelser og alt andet
Avatar billede Mik2000 Professor
15. april 2007 - 22:15 #3
Jeg kan også se der er noget her rsskataloget.dk

Men alle steder kan man ikke lave en fuld side med indhold da det linker hen til andre.
Avatar billede spideregg Nybegynder
16. april 2007 - 04:11 #4
Jeg er ret overbevist om at de sider du nævner enten betaler for de feeds (som ikke engang nødvendigvis er XML/RSS) de bruger eller selv piller indholdet ud fra andre sider (http://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping).
Avatar billede Mik2000 Professor
18. april 2007 - 00:53 #5
Hej

De behøver såmen heller ikke at være gratis :)
Avatar billede Mik2000 Professor
22. april 2007 - 01:23 #6
Lukker
Avatar billede mtrolle Nybegynder
12. marts 2009 - 23:20 #7
Hej mik2000,

ONTV får data fra www.epgsales.com som kan levere EPG data i XML, XMLTV, HTML osv. til kommercielt brug.
EPG sales kan pt. levere data for over 300 tv-stationer.

/mtrolle