Avatar billede rogeer17 Nybegynder
13. april 2007 - 21:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Cisco 877 på Solo 20mbit

Jeg vil blot høre, om nogen med succes bruger en Cisco 877 på en Cybercity ADSL2+ linie. Altså i stedet for den Zyxel Prestige 660R-61 (eller hvad folk nu fik leveret), som Cybercity leverer som standard.

Har haft normal Cybercity erhverv i et års tid på en Cisco 837 med ganske fine resultater, da først Zyxel-dimsen var pakket godt væk i skabet, men 837'eren har desværre ingen ADSL2+-understøttelse, hvorfor jeg nu vil se at få en ny Cisco.

Alle erfaringer er velkomne, gode som dårlige.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2007 - 21:35 #1
hvis det kun er en ADSL router, så kan den maks bruges til 8Mb, (altså din cisco)
Avatar billede rogeer17 Nybegynder
13. april 2007 - 21:43 #2
http://www.cisco.com/en/US/products/hw/routers/ps380/products_data_sheet0900aecd8028a976.html

Opklarende info:
Jeg har p.t. en Cisco 837, der ganske rigtigt kun er en ADSL-router.
Jeg overvejer at anskaffe mig en Cisco 877, der er en ADSL2+ router med indbygget modem. (Det står ca. 2/3 nede på siden, under WAN-specs: 877: ADSL over analog telephone lines (ADSL2/ADSL2+))
Avatar billede rogeer17 Nybegynder
13. april 2007 - 21:47 #3
Hmm. Mere opklarende info.
Altså, efter jeg fik Solo 20mbit (eller hvad det nu ender med at blive, 11 er det vist lige nu), har jeg sat Zyxel'en på igen, af oplagte årsager, men er mildest talt ikke imponeret over den. Derfor vil jeg blot høre, om andre har erfaringer med en Cisco 877 på Cybercity ADSL2+ linier, før jeg spæner ud og kyler penge efter sådan en fætter.
Avatar billede neocron Nybegynder
13. april 2007 - 22:01 #4
Ofte kan du få mere udnyttelse på linien med f.eks. en Linksys. De er ret gode på f.eks. 20mbit linier. Det er naturligvis en forudsætning at routeren understøtter ADSL2 teknologi.

Sørg dog for på ZyXEL at den udnytter forbindelsen lidt mere optimalt.
Telnet til den - telnet 10.0.0.1 23023.
Hvis du ikke kommer til "ras>" prompt med det samme, tryk da 24 [enter] -> 8 [enter].
Skriv:
    wan adsl opencmd multimode

Hvis du til enhver tid skriver:
    wan adsl opmode
i "ras>" prompten, vil du se hvilken trainingmode routeren bruger.
Denne skal gerne læse "ADSL2+Mode".
Avatar billede neocron Nybegynder
13. april 2007 - 22:03 #5
Bemærk - http://adsl2.cybercity.dk sørger for at din router bliver opsat korrekt, firmware, trainingmode osv. Man skal nogle gange køre den mere end én gang før den er helt færdig da den tager det "step-by-step".
Avatar billede rogeer17 Nybegynder
13. april 2007 - 22:28 #6
Tak for kommentarerne, det vil jeg da prøve, indtil jeg får købt en Cisco :-)
En ting er selvklart, at linien kører med nogenlunde tilfredsstillende hastighed, men da jeg bruger linien til at remote et par maskiner når jeg ikke er i landet, har jeg brug for en router, med masser af ram, der ikke crasher hver anden dag og skal manuelt genstartes. Og al min erfaring indtil videre, siger desværre, at man får nogenlunde det man betaler for, hvorfor jeg hellere end gerne punger 2k-4k ud for en router med IOS.
Om jeg så ender med 11 mbit el. 20 mbit er lidt underordnet (kan se at routeren trainer op med 1mbit upstream, så ingen problemer der).
Avatar billede rinoh Nybegynder
18. april 2007 - 10:02 #7
neocron

wan adsl opencmd multimode virker ikke når der skal køres adsl2+, der hedder komandoen  wan adsl opencmd adsl2+ istedet for
Avatar billede neocron Nybegynder
19. april 2007 - 17:49 #8
det passer ikke, du kan fint bruge multimode
Avatar billede rinoh Nybegynder
25. april 2007 - 10:15 #9
det hjælper bare ikke så meget når den skal kører adsl2+
Avatar billede rogeer17 Nybegynder
25. april 2007 - 21:54 #10
Jeg lukker, da der ikke ser ud til at være nogen, der har prøvet den pågældende router på en ADSL2+ linie.
Avatar billede neocron Nybegynder
28. april 2007 - 15:31 #11
Multimode virker og sætter ADSL2+ til - punktum.
Det er prøvet, det er testet og det virker.
ADSL2+ virker også.

@rogeer17@ - held og lykke med det :)
Avatar billede cyberlorax Nybegynder
17. juli 2007 - 20:56 #12
Hej Rogeer,

Ved godt det er en lidt gammel tråd, men vil blot oplyse at hvis du ender med at købe en 877'er, så sørg for det er en -M-K9, da du ellers ikke vil kunne køre med Annex M (Højere upload) som CC er på vej til at opgradere til. Problemet er at hvis du de smider den på, vil du få maks. 10/1, mod de maks 20/2.5 du ville kunne få ;)

Men ellers, så er mine erfaringer ret gode med cisco'en, den kan holde til en stor bunke tæv og går absolut ikke død på nogen måde, hvilket er lidt af en anden verden i forhold til den kære Zyxel man får leveret ;)
Avatar billede aitaseller Nybegynder
23. maj 2008 - 19:11 #13
Roger, har du prover at kore Cybercity 20Mbps/1Mbps med den Cisco 877 saa???
Ku vaere ret at ved.
Tusind tak
Aitaseller