Avatar billede plovski Novice
13. april 2007 - 12:38 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Spænding på agp grafikkort.

Hej, jeg har købt et nyt bundkort, et asrock 4 core duo-vsta, og har forsøgt at installere edet. Der sker ingenting, dvs. køleren på CPUen snurrer. Men ellers ingenting. Jeg har dog en mistanke. I manualen til bundkortet advares mod at sætte grafikkort, der kører med en spænding på 3.3 volt. Jeg ved ikke, om det om det gør sig gældende på mit kort, der er et palit fx5500.

Er der nogen, der kan rede trådende ud for mig, eller som har andre forslag til, hvad der kan være galt?

KH PF.
Avatar billede screem_brille Novice
13. april 2007 - 12:50 #1
FX5500 kan være et AGP 4/8 (eller PCI-e, men det ved vi jo det ikke er) og benytter derfor 1.5V så det er ikke derfor.

har du prøvet at nulstille BIOS ? kontrolleret at du ikke har fået lavet en kortslutning med en af messing studserne under bundkortet ? (det er set før)
Avatar billede huset Praktikant
13. april 2007 - 15:32 #2
Sikker på kortet sidder korrekt fast ?
Skal der ekstern støm til kortet ?

ER det AGP eller PCI Express soklen du bruger?
Avatar billede huset Praktikant
15. april 2007 - 08:31 #3
feedback tid?
Avatar billede plovski Novice
16. april 2007 - 13:52 #4
Pardon mht. tiden! Der er både pci express og agp på kortet. Kan det være, at kortet "by default" er sat til pci express, eller finder den selv ud af det?
Mange tak for hjælp og tålmodighed?
Avatar billede plovski Novice
16. april 2007 - 13:55 #5
Spørgsmålstegnet skulle være et udråbstegn. KH. PF
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 14:13 #6
det finder den selv ud af
Avatar billede plovski Novice
16. april 2007 - 16:24 #7
tak!
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 16:49 #8
og et svar hvis du kunne bruge det jeg har skrevet.
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2007 - 18:36 #9
så smider eg også et
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2007 - 18:54 #10
på den anden side, så afvis mit. Hverken Screem_brille eller mig selv har fortjent de point du udlover.
Avatar billede screem_brille Novice
16. april 2007 - 18:55 #11
Bare giv pointene til huset nu han kunne stille dig nogle spørgsmål, uden at svare på et eneste af dine. LOL
Avatar billede huset Praktikant
16. april 2007 - 19:22 #12
siger jeg ikke nej tak mr pointliderlig!

Betragt dig selv som anmeldt for provokationer.
Avatar billede trausser Nybegynder
17. april 2007 - 07:06 #13
Dine skriverier om provokationer klinger lidt hult, når man ser dine karmatildelinger.
http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?navn=screem_brille&option=karma
Er det fordi du ikke må få alle pointene selv, at du er efter screem_brille?
Eller er det bare gemen hævn for noget tidligere børnehavefnidder, du ikke rigtig kan komme videre efter, som du kom til at afsløre forleden dag?
http://www.eksperten.dk/spm/772841 (12/04-2007 15:48:20)
Avatar billede huset Praktikant
17. april 2007 - 08:00 #14
trausser - jeg har sagt før jeg ikke tager dig alvorligt. Du yder ikke en meter herinde, så behold dine meninger for dig selv. Fremover får du ikke kommentare til dine ligegyldige indlæg.
Hertil deltager du ikke i denne tråd, så hold dit spam borte.