Avatar billede skwat Praktikant
30. maj 2001 - 21:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

SCSI

har jeg ret i at Hvis et SCSI kabel passer i kontroller og disk og er termineret at så skulle der ikke være noget galt????
Avatar billede dipzy Nybegynder
30. maj 2001 - 21:43 #1
Det har du ret i
Avatar billede skwat Praktikant
30. maj 2001 - 21:44 #2
det vil sige at Ultra 160 diske uden problemmer kan køre på en UW controller??
Avatar billede guiron Nybegynder
30. maj 2001 - 22:10 #3
Hvis det er en nyere controller er det jo ikke nødvendigt at terminere den..
Men ellers er de korrekt.

Jeg er ikke sikker på at en Ultra160 kan køre på en UW controller....
Avatar billede skwat Praktikant
30. maj 2001 - 22:59 #4
okay så fatter du jo ikke spørgsmålet og en SCSI kanal skal termineres i begge ender.
Avatar billede dis_pater Nybegynder
30. maj 2001 - 23:12 #5
Check om at du har sat auto terminering til på scsi kortet. Man skal vælge enten at bruge auto terminering eller at terminere den sidste enhed.
Avatar billede bam-bam Nybegynder
30. maj 2001 - 23:20 #6
Husk at hvis der sidder andre enheder på samme streng så trækker den langsomste enhed ned så det er den der bestiller max hastighed.
Avatar billede danceswithmodems Nybegynder
01. juni 2001 - 03:45 #7
skwat: Ja Ultra160 harddiske kan kører på et UW kort vel at mærke hvis de er med 68 pins stik.
Og ja man skal terminere i begge ender.
dis pater: Autoterm i bios forholder sig kun til kortet selv (den ene ende). barn-barn´s kommentar er forøvrigt heller ikke helt korrekt men siden klokken er 3:49 om morgenen gider jeg ikke at kommentere det yderligere nu.
Avatar billede bam-bam Nybegynder
01. juni 2001 - 22:30 #8
eftersom dance... skriver kl.03:49 må vi nok også hellere bære over med ham eftersom man ikke behøver at terminere hvis man har et kabel med aktiv term.
Avatar billede danceswithmodems Nybegynder
02. juni 2001 - 03:01 #9
Hvis man har et kabel med aktiv term er det jo netop også termineret i den ende. Det er primært brugt på kabler hvor de tilhørende enheder faktisk ikke har en term jumper. (såsom Ultra160 diske)