Avatar billede stinemor Nybegynder
13. april 2007 - 03:00 Der er 4 kommentarer

halv repair-installation. Kan det fortrydes?

Hejsa. Så har jeg gjort det!!!! Har virkelig dummet mig. Jeg var inde og hente et program jelly et eller andet for at genfinde min cd-key.... jeg skrev den ned og ville så reparere min xp-installation ved at geninstallere og derefter sige ja til repair. det gik også fint...lige indtil jeg kom dertil hvor jeg skulle skrive min cd-key......oh ve.... jeg havde ikke fået de sidste tal med....jeg har skrevet til microsoft for at høre om de kan hjælpe mig.... men mit spørgsmål er nu... kan jeg fortryde den halve installation... eller er der nogen som helst mulighed for at jeg kan komme ind på windows eller måske fra dos køre det der jelly-program så jeg kan få de sidste cifre. pyha...sikke en smøre... men jeg har kæmpet i over 1 uge nu med en maskine der genstartede hele tiden og fik blå skærm.... og jeg kunne ikke få lov at genskabe den til tidligere tidspunkt....derfor jeg er der hvor jeg er nu...pleeeeease

jeg har en bærbar pc - som jeg skriver dette fra... og de er ikke forbundet hverkend med kabel eller på¨et netværk. jeg har ikke nogen anden gammel pc som jeg kan sætte noget over i .... så jeg er faktisk rigtig på den.... og i min pc ligger der mange timers arbejde i filer...samt mine mails...... jeg kan ikke starte maskinen op nu..... hver gang jeg prøver siger den bare at den genstarter installationen.... kan man ikke gå uden om det.
Avatar billede nva Praktikant
13. april 2007 - 09:23 #1
Kan du starte i fejlsikker tilstand og vælge at systemgendanne?
Avatar billede stinemor Nybegynder
13. april 2007 - 14:34 #2
nej jeg har ikke kunnet gendanne overhovedet.. men jeg har fået kontakt til Microsoft.dk på tlf: 44.89.01.11 (tryk 5 og så 1).... efter at have fundet min købskvittering frem og fotokopieret den samt fotokopieret xp cd'en både på forside og bagside fik jeg tilsendt en ny cd-key....

Jeg gik så igang med at genindstallere og da den skulle genstarte åbnede cd-skuffen sig og lukkede igen med det samme og i det samme lød der et rigtig højt knald fra cd-skuffen. Jeg ringede ind og fik hjælp til at prøve at åbne skuffen med en nål i det lille hul i cd-skuffen... det ville ikke fungere.

Min mand er netop kommet hjem og han skilte computeren ad og tog hele cd-drevet ud.....så fik han den åbnet og til min skræk kunne jeg se, at microsofts supportmedarbejder havde ret: den var eksploderet i 1000 stykker....der er sådan ca 2 stumper og resten er pulveriseret. Nu aner jeg ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har forespurgt Microsoft om det kan lade sig gøre at få en ny OEM XP Pro (DA) tilsendt, der passer til den cd-key som jeg har fået tilsendt med mail i dag. Eller bare en anden ny xp-skive så jeg kan få indstalleret ordentligt så jeg kan få mine filer, mails og oplysninger ud af maskinen. Jeg bliver jo også nok nødt til at investere i et nyt cd-drev. Jeg tror nu ikke at det var det der var noget galt med.... den har jo virket uden problemer lige indtil jeg skulle genindstallere xp.

Bare sådan en orientering om det videre forløb......jeg vender tilbage...nogen kan vel komme i samme situation og så er det vel rart at det er beskrevet.....Microsoft havde i hvert fald aldrig eller i hvert fald sjældendt hørt om eksploderende xp-cd'er.

stinemor
Avatar billede nva Praktikant
13. april 2007 - 21:04 #3
Tak for orienteringen. Microsoft var hjælpsomme ;) Den xp-cd må nu nok ha' haft en brist siden den gik i stykker.
Avatar billede stinemor Nybegynder
12. november 2007 - 13:05 #4
Hejsa - jeg lovede at vende tilbage, når der skete noget nyt.

Jeg har fået fat i en anden ny XP Pro (DA) OEM - cd. Og har installeret en ny windows som jeg har kaldt windows2 på maskinen. Men jeg måtte først ind i setup og ændre boot til mit cd-drev. og så genstarte....så ville den gerne.........ellers fortsatte den bare med at genstarte geninstallationen.........og genstarte....og genstarte.....osv. Men nu gik den med til at installere en ekstra windows på pc'en. Nu er jeg oppe og kørende igen. Microsoft hørte jeg aldrig en dyt mere fra.......så ... så meget for den hjælpsomhed. Og nej der var ingen fejl på cd'en....og ej heller nogen ridser eller lignende.

Nu er mit spørgsmål så bare........... jeg har jo installeret en ny windows2 som nu er mit kørende windowsprogram. Men i den tidligere version (som jo stadig ligger på maskinen - men er flyttet til et andet drev) deri ligger alle mine gamle postmeddelelser (Outlook Express)...... men da jeg lavede en ny version af windows........så lavede den også en ny Outlook Express........hmmmm......... er mine gamle postmeddelelser mon stadig på min pc.......og kan jeg på en eller anden måde hente dem ind i det nuværende kørende Outlook Express.

puuuuh sikke en smøre........men jeg har faktisk i rigtig mange måneder gået og været ked af det her.......og er bare så lykkelig for at jeg har fået reddet det meste............undtaget det allervigtigste - nemlig mine mails.

pleeeeeease........help.....anyone